عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه رفع نقاط حادثه خیز جاده ای باید افزایش یابد، گفت: حضور پلیس در جاده ها باید جهت کاهش سوانح باشد نه مچ گیری.

کیفیت نامناسب جاده ها علت عمده سوانح ترافیکی/ بودجه رفع نقاط حادثه خیز جاده ای افزایش یابد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه رفع نقاط حادثه خیز جاده ای باید افزایش یابد، گفت: حضور پلیس در جاده ها باید جهت کاهش سوانح باشد نه مچ گیری.

به گزارش سلامت نیوز، شکور پورحسین در گفت و گو با خانه ملت، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز جاده ای را در کاهش تصادفات رانندگی موثر دانست و گفت: متاسفانه طی سال های اخیر هزاران نفر در کشور به دلیل سوء مدیریت مسئولان ذی ربط به ویژه وزیر راه و شهرسازی جان خود را در حوادث ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای از دست داده اند که در این رابطه وضعیت حوادث جاده ای در کشور بسیار بحرانی است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به حوادث و توسعه شبکه حمل ونقل ریلی، زمینی و هوایی داشته و دولت مکلف است  گامی جدی در جهت رفع نقاط حادثه خیز جاده ای و توسعه حمل ونقل بردارد.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای به منزله شریان های حیاتی هر کشور است، تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت ها در کشور برای کاهش سوانح جاده ای فراهم نیست به گونه ای که تاکنون اقدامات اساسی برای رفع نقاط حادثه خیز، استانداردسازی جاده ها و خودروها و همچنین فرهنگ سازی و آموزش مناسب افراد انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، علت عمده بروز سوانح ترافیکی را کیفیت نامناسب جاده ها دانست و گفت: یکی از محورهای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بی توجهی نسبت به استانداردسازی و توسعه نامتوازن جاده ها است این در حالی است که با بهبود وضعیت جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز تعداد کشته های ناشی از سوانح به حداقل خواهد رسید.

پورحسین افزود: منابعی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز قرار گرفته که نیاز است این دستگاه از آن به نحو شایسته استفاده کند و وزیر نیز در این ارتباط تلاش و اهتمام مناسبی برای جذب منابع بیشتر در بودجه سالانه  داشته باشد از سویی می طلبد بودجه رفع نقاط حادثه خیز جاده ای افزایش یابد تا مشکلات نقاط حادثه خیز جاده ای کشور به طور اساسی رفع شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با یادآوری نقش موثر پلیس در حوادث جاده ای، گفت: هر چند حضور پلیس در جاده ها می تواند در کاهش سوانح کمک کننده باشد اما این حضور تنها نباید برای مچ گیری از رانندگان و جریمه آنها باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خودروهای غیراستاندارد و غفلت مسئولان از استانداردسازی آنها را از عوامل موثر در بروز سوانح جاده ای دانست و گفت: تلاش برای ارتقای استاندازد خودروها باید در دستور کار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha