سلامت نیوز : یک محقق دانشکده پزشکی دانشگاه "وسترن ریزرو" گفت: شرکت در فعالیت های خدمات اجتماعی و کمک به دیگران نه تنها برای روح مفید است بلکه یک اثر شفا بخش نیز دارد که به الکلی ها و سایر معتادان کمک می کند، دست از اعتیاد خود بردارند.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از ساینس دیلی، در بررسی مقاله منتشر شده در شماره بیست و نهم نشریه Alcoholism Treatment Quarterly، "ماریا ایی پاگانو" استادیار روانشناسی این دانشکده پزشکی با استفاده از برنامه "الکلی های بی نام و نشان " به عنوان یک نمونه اولیه، بر نقش کمک در بهبود اعتیاد تاکید می کند.
دکتر پاگانو می گوید: این تحقیق نشان می دهد که فعال شدن در خدمات رسانی به الکلی ها و سایر معتادان کمک می کند دست از اعتیاد خود بردارند و نشان می دهد که این رویکرد برای تمام افراد الکلی و معتادی که به دنبال درمان هستند و می خواهند دیگر مشروبات الکلی و یا مواد مخدر مصرف نکنند، کاربرد دارد.
به گفته این محقق، کمک به دیگران در برنامه الکلی های بی و نام و نشان، درمانی بر اساس تشابه درد مشترک بوجود آورده است و پتانسیل بزرگی دارد.
دکتر پاگانو در تحقیق خود بر اصل یاور درمانی (HTP) به عنوان ابزاری برای کاهش خودپسندی و یا خودخواهی که علت ریشه ای اعتیاد است، تاکید می کند.
اصل کمک درمانی ناشی از این تئوری است که زمانی که شخص به فرد دیگری با شرایط مشابه کمک می کند در حقیقت آنها به خودشان کمک می کنند."
این اصل در هدف بیان شده الکلی های بی نام و نشان بازتاب می شود که عبارت است از کمک به افراد برای هوشیار ماندن و کمک به سایر الکلی ها برای رسیدن به هوشیاری .
دکتر پاگانو در بررسی برنامه الکلی های بی و نام و نشان می گوید : کمک به سایر افرادی که مشروبات الکلی می نوشند به عنوان شالوده ای برای کمک یاور الکلی به ماندن در مسیر بهبودی تلقی می شود.
همچنین فواید انجام کارهای خیر و کمک به دیگران به کمک به افراد برای مقابله با بیماری های مزمن نظیر افسردگی، ایدز و درد مزمن گسترش می یابد.
وی افزود: زمانی که انسان ها بدون در نظر گرفتن یک وضعیت مشترک به دیگران کمک می کنند به نظر می رسد که از عمر طولانی تر و زندگی شادتری برخوردار می شوند.
دکتر پاگانو می گوید: از آنجا که هزینه های اعتیاد به الکل و مواد مخدر برای جامعه بسیار زیاد است ، فواید کمک قابل ملاحظه است.
وی افزود: بر اساس اصلاحات اخیر مراقبت های بهداشتی ، اختصاص منابعی که بتوانند این هزینه ها و درد ها را کاهش دهند حیاتی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha