مصوبات 12 ماده ای آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از سوی شهردار تهران ابلاغ شد.

تصویب طرحی برای روز زلزله خانمان‌برانداز تهران

سلامت نیوز: مصوبات 12 ماده ای آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از سوی شهردار تهران ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس بند 9 مقرر شد کارگروه تخصصی آتش نشانی و مواد خطرناک با همکاری کارگروه تخصصی امور سیل و شریان های حیاتی نسبت به تهیه برنامه یا طرح تامین آب اضطراری تهران اقدام کنند.

وی در تشریح ضرورت این طرح گفت: با توجه به آنکه زلزله تهدید عمده تهران به شمار می آید و همواره یکی از پیامدهای ثانویه هر زلزله آسیب دیدگی شبکه های حیاتی از جمله شبکه آب شرب و شبکه تامین آب اطفای حریق است، لذا این موضوع پس از طرح و بررسی های اولیه در جلسات پیاپی کارگروه کارگروه تخصصی امور سیل و شریان های حیاتی برای تصویب تهیه طرح جامع شبکه آب اضطراری تهران در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت و با اجماع عمومی تصویب شد.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران همچنین در خصوص سایر مصوبات ابلاغی این شورا گفت: یکی دیگر از بندهای تصویب شده موضوع آموزش مدیریت بحران در مدارس پیش دبستانی و دبستانی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است.

وی همچنین تصویب تهیه طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده شهر تهران را یکی از دیگر موارد ابلاغی خواند و گفت: مدارس به عنوان پایگاه امن و ایمن برای دانش آموزان در زمان عادی و برای اسکان اضطراری در شرایط بحران باید آماده باشند.

صادقی گفت: بر اساس بند دیگری از این مصوبه، کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی، موظف شد نسبت به تهیه برنامه های کارشناسی و ارائه آموزش عمومی و تخصصی با همکاری سازمان صدا و سیما و سایر کارگروه ها اقدام کند.

وی افزود: همچنین شهرداری تهران موظف شد نسبت به اختصاص فضای مناسب، جهت راه اندازی و احداث مجموعه آموزشی، فرهنگی پارک زلزله بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: بر اساس بند 12 این مصوبه، دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با هماهنگی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران موظفند آمادگی لازم به منظور ایمنی و مقابله با حوادث احتمالی ایام تعطیلات نوروز و شهری ایمن و تاب آور را برای میزبانی میهمانان در تهران فراهم آورند.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: بر اساس یکی دیگر از بندهای تصویب شده این شورا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری کارگروه های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران موظف شد تا تدابیر لازم برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از جمله مراسم آخرین سه شنبه سال را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha