بیل ویلیام میلر مهندس مکانیک و مخترعی با مدارک تحصیلی متعدد است که نوع جدیدی از کاندوم را در سازمان ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسانده است

کاندومی با ویژگی‌های منحصر به فرد
بیل ویلیام میلر مهندس مکانیک و مخترعی با مدارک تحصیلی متعدد است که نوع جدیدی از کاندوم را در سازمان ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسانده است. همانگونه که در بخش "اولین نفر" از مجله "اینونتورز دایجست" (مجله ای درباره اختراعات در سطح جهان - InventorsDiget) آمده است تمام کالاهایی که مورد استفاده قرار می گیرند قابلیت آن را دارند که مخترعان راه های جدیدی از نوآوری در آن ها را تجربه نمایند و نیازی نیست تا دکتر درو (Dr.Drew)  و یا دکتر فیل (Dr. Phil) باشید تا راه های جدیدی را برای زندگی بهتر پیش پای جهانیان بگذارید و مردم را با شیوه های جدید پیشگیری بیماری های مقاربتی آشنا نماید.

به گزارش سلامت نیوز، ویلیام مدرک کارشناسی ارشد مهندسی در مهندسی مکانیک و نیز کارشناسی ارشد مهندسی ساخت و تولید از دانشگاه ویسکانسین و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(MBA)  خود را از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافت کرده و در حال حاضر نیز در دانشگاه اسلو، معتبرترین دانشگاه  کشور نروژ، مشغول به تحصیل در کارشناسی ارشد کارآفرینی و فناوری است. او در پارک علم و فناوری دانشگاه اسلو از سال 2009 میلادی بر روی تجاری سازی نوع جدیدی از کاندوم فعالیت می کند و محصول آن به زودی برای استفاده به بازارها عرضه خواهد شد.
نارضایتی پنهان، زمینه ساز یک اختراع جدید
ویلیام می گوید : " این محصول یکی از ابزارهای ایمن تر نمودن جهان در مقابل شیوع بیماری‌های خطرناک است".
او اینچنین گفتگو را ادامه می دهد: من کاندوم های ارینگ (O-Ring: حرف O در زبان انگلیسی به حلقه شباهت دارد  ) اختراع کرده ام و نام شرکت خود را که قرار است محصولات ارینگ توسط آن عرضه گردد به همین نام تشکیل داده‌ام. به عنوان استادیار در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (Penn State University) و کسب مدارک دانشگاه‌های متعدد کماکان به عنوان دانشجو در دانشگاه اسلو (University of Oslo) تشنه تحصیل و یادگیری هستم. در طول تمامی سالیان تحصیل همواره به این نکته اندیشیده‌ام که چگونه می‌توانم با یافتن راه حلی خلاقانه کمبودی را در جامعه برطرف و زندگی را برای همه لذت بخش‌تر نمایم. یکبار در دانشگاه و بعد از یک کلاس طولانی در روزنامه خواندم که به دلیل عدم استفاده صحیح از کاندوم و مشکلاتی که حین استفاده از آن برای زوج‌ها پیش می‌آید از کارایی این روش جلوگیری کاسته شده و گاه به دلیل پارگی کاندوم بیماری های مقاربتی و بارداری های ناخواسته برای آن ها مشکلات فراوانی را ایجاد می کند. خواندن این مقاله ناگهان در من سئوالی ایجاد کرد که آیا می‌شود از آسیب‌های استفاده نامناسب از کاندوم کاست؟ با انجام یک رشته تحقیقات در محیط های مختلف از جمله محیط دوستان دریافتم که آن ها برای استفاده از این روش جلوگیری مشکلاتی دارند.
انگیزه نخست من از اندیشیدن به این موضوع را صرفا یافتن راه حلی بود که استفاده از کاندوم را برای همه افراد  تسهیل نماید تا از این طریق بر تعداد افراد استفاده کننده از آن افزوده شود. چند ماه بعد در تابستان سال 2007 میلادی ناگهان یک ایده در ذهنم جرقه زد. برای آنکه بتوانم از ایده‌ام در برابر دزیده شدن و کپی محافظت نمایم در کمترین زمان ممکن درخواست خود را برای سازمان ثبت اختراعات آمریکا (US Patent) ارسال کردم که پس از طی مراحل طولانی در نهایت اختراع نوع جدیدی از کاندوم با شماره 7673672 در اداره ثبت اختراعات آمریکا و در تاریخ 9 مارس 2010 به ثبت رسید و نشان تجاری کاندوم ارینگ (O-RING CONDOM) را نیز برای آنکه بتوانم آن را برای عرضه به تمام دنیا تولید نمایم به ثبت رساندم.


ثبت اختراع شماره 7673632
اختراع انجام شده به ظاهر ساده است اما تاثیر شگرفی بر نحوه استفاده زوج ها از کاندوم خواهد داشت.  در بخشی از متن ثبت اختراع آمده است : «ایجاد هر نوع علامت قابل مشاهده بر روی لایه خارجی کاندوم که در حالت جمع شده کاندوم و پیش از استفاده از آن  به نحوی که فرد استفاده کننده در روشنایی و یا بدون نیاز به نور بتواند جهت استفاده از کاندوم را تشخیص دهد.ترجیحا این نشان از نوعی خواهد بود که به صورت یک حلقه بر روی کاندوم نمایانگر جهت بالا و پایین کاندوم است.»
به عبارت دیگر این اختراع مربوط به هر نوعی از انواع کاندوم می شود که نشانی بر روی قسمت پایینی کاندوم در حالت جمع شده قرار دارد تا فرد استفاده کننده به کمک آن بتواند جهت بالا و پایین کاندوم را تشخیص دهد. این علامت می تواند یک لایه قابل مشاهده و درخشان فلوروسنت باشد که هنگامی که از بالا به آن نگاه شود سمت استفاده از کاندوم قابل مشاهده باشد، می تواند لایه‌ای قابل لمس از حباب های بسیار ریز باشد که افراد بدون نیاز به روشنایی و یا نابینایان به راحتی بتوانند با لمس این حباب ها طرف درست کاندوم را تشخیص دهند .  
از منظر بازار نیز بازار استفاده از کاندوم به سرعت در حال رشد است و بسیاری از دولت ها نیز برنامه هایی را برای کنترل جمعیت، جلوگیری از روابط پر خطر و نیز جلوگیری جدی از بیماری های مقاربتی نظیر ایدز را در صدر برنامه های خود در حوزه بهداشت و سلامت قرار داده اند. برای مثال بر  اساس گزارش روزنامه چاینا دیلی (China Daily)، شرکت گابن (Gobon) که یکی از تولید کنندگان بزرگ لاتکس (Latex) ماده اولیه کاندوم و محصولات متنوع کاندوم در کشور چین است به تنهایی در سال گذشته 710 میلیون عدد کاندوم را روانه بازار ها کرده است. بر اساس همین گزارش بیش از نیمی از محصولات این شرکت به آفریقا، اروپا و ایالات متحده آمریکا صادر شده است و بر اساس آمارها تنها در کشور چین در سال 2009 بیش از 6 میلیارد عدد کاندوم تولید شده است.
شرکت اورینگ کاندوم (O-Ring Condom, LLC)
شرکت اورینگ شرکتی است که توسط ویلیام و در ایالت دلاور(Delaware) آمریکا ثبت گردیده است و محصولاتی را در آینده‌ای نزدیک به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد که دارای تاییدیه‌های معتبر کیفیت مانند تاییدیه سازمان عذا و ذاروی آمریکا (FDA) خواهد بود. آقای میسلر می‌گوید :« هدف من به عنوان بنیانگذار و مدیر شرکت اورینگ کاندوم این است که از خطرات ناشی از روابط جنسی در میان توده های مردم بکاهم و به زوج ها جوان کمک کنم تا با کمترین خطر بتوانند از کاندوم به جای شیوه‌های دیگر جلوگیری از بارداری اسفاده نمایند و این کار هزینه چندانی نسبت به کاندوم‌های متدوال برای آن‌ها در بر نداشته باشد.» او ادامه می دهد:« نمونه تجاری این کاندوم توسط یکی از تولید کنندگان معتبر آلمانی به نام ریشتر رابر (Richter Rubber Inc.) تولید شده و نتایج موفقی از عرضه محدود آن به بازار حاصل شده است و استقبال زوج ها از آن برای عرضه انبوه آن کاملا رضایت بخش بوده است. آرزو می کنم بر اساس یه زودی عرضه اولیه این محصول به بازارهای آمریکا و بخشی از اروپا آغاز شود ودر زمان اندکی بر اساس توافقات انجام شده این محصول به بازارهای خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی در 3 ماهه نخست سال 2011 انجام شود. هنوز برای بسیاری از نقاط دنیا با افراد و شرکت ها وارد مذاکره نشده‌ام اما در بازارهایی که از آن ها نام بردم توافقاتی برای توزیع و عرضه عمومی این نوع در دست بررسی است. امیدوارم زمانی دراز نیانجامد که استفاده از شیوه ارینگ بر اساس ثبت اختراع انجام شده به یک استاندارد برای همه انواع کاندوم در دنیا تبدیل شود چرا که به وسیله آن نه تنها امنیت استفاده از کاندوم افزایش می یابد بلکه کیفیت روابط جنسی زوج‌ها به دلیل کاهش استرس‌های ناشی از خطرات احتمالی تا سطح چشمگیری افزایش می‌یابد. در پایان امیدوارم با استفاده از این نوع کاندوم دنیایی ایمن‌تر از بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته در پیش روی نسل های آینده باشد»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha