جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 240087

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هرچند ریزش مو به جنسیت ربطی ندارد و به همین دلیل این عارضه در هر دو جنس مرد و زن تقریبا یکسان است اما فرم شدید ریزش مو در مردان شایع تر است.

فرم شدید ریزش مو در مردان شایع تر است

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هرچند ریزش مو به جنسیت ربطی ندارد و به همین دلیل این عارضه در هر دو جنس مرد و زن تقریبا یکسان است اما فرم شدید ریزش مو در مردان شایع تر است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت و گو با ایرنا افزود: در مردان، ریزش مو بین 20 تا 35 سالگی شایع تر است و در این سنین بیشتر شاهد افراد کچل هستیم.
وی با بیان این که هر ریزش مو که به دیده شدن پوست سر منجر شود کچلی گفته می شود، ادامه داد: مواردی که شامل کچلی می شود در مردان شایع تر است و زنان به ندرت دچار آن می شوند.

** شایع ترین علت ریزش مو ارثی است
متخصص پوست و مو با اشاره به این که ریزش مو علت های مختلف دارد، بیان کرد: اما شایع ترین و مهمترین علت آن در افراد ارثی است.
احسانی گفت: علاوه بر ارث و مسائل ژنتیکی، عوامل دیگری مانند کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، بیماری کبدی، استرس و بیماری های خودایمنی می توانند سبب ریزش مو شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در زنان، کیست های تخمدانی ممکن است سبب ریزش مو در زنان شود، ادامه داد: ریزش مو در زنان می تواند به موضوعات هورمونی و تخمدان هم مرتبط باشد.
وی ادامه داد: هورمون تیروئید نقش بسزایی در سلامت پوست و مو دارد. علاوه بر ریزش مو، شکنندگی ناخن، خشکی پوست، یبوست، ازدیاد وزن، خستگی مفرط و مشکلات گوارش می تواند از علائم کم کاری تیروئید باشد.

** ریزش موهای ارثی درمان قطعی ندارد
وی با اشاره به اینکه ریزش موهای ارثی درمان قطعی ندارد. گفت: ریزش موهای غیرارثی با برطرف شدن مشکل تا حد زیادی درمان پذیر هستند اما ریزش موهای ارثی تا حدود 60 درصد کنترل پذیر هستند.
متخصص پوست و مو بیان کرد: گرچه ریزش مو درمان قطعی ندارد، اما افراد با مصرف داروها می توان تا حد زیادی جلوی این کار را بگیرند.
وی بیان کرد: به همین دلیل باید بررسی دقیق برای علت ریزش مو انجام گیرد تا پس از مشخص شدن علت واقعی نسبت به برطرف شدن این عارضه اقدام شود.
احسانی، ریزش مو بعد از زایمان را یکی از عوارض شایع بعد از زایمان اعلام کرد و گفت: علت ریزش مو در این دوران به واسطه تغییرات هورمونی در بدن زنان است که میزان آن در افراد، متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha