مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نزدیک شدن یک سامانه بارشی به اکثر مناطق نیمه غربی کشور تا ظهر امروز گفت بارش پراکنده برف و باران از شمال غرب و بارش باران از جنوب غرب شروع شده و تا پایان این روز اکثر مناطق نیمه غربی بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

نفوذ یک سامانه بارشی به مناطق غربی کشور

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نزدیک شدن یک سامانه بارشی به اکثر مناطق نیمه غربی کشور تا ظهر امروز گفت بارش پراکنده برف و باران از شمال غرب و بارش باران از جنوب غرب شروع شده و تا پایان این روز اکثر مناطق نیمه غربی بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا، به اعلام پیش بینی آب و هوا در سه روز آینده پرداخت و گفت: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های هواشناسی با نزدیک شدن یک سامانه بارشی در اکثر مناطق نیمه غربی کشور تا ظهر امروز (جمعه) افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بارش پراکنده برف و باران از شمال غرب و بارش باران از جنوب غرب شروع شده و تا پایان این روز اکثر مناطق نیمه غربی بارش باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

وظیفه با بیان اینکه در این روز به سبب جریانات شمالی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش باران، وزش باد، کاهش دما و در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. اظهار کرد: در روز جمعه با حرکت این سامانه به سمت شرق، بارش نواحی مرکزی کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه بارش در نیمه غربی پایان یافته و علاوه بر نواحی مرکزی به تدریج برای شمال شرق، شرق و تا حدودی جنوب کشور نیز بارش و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز یکشنبه نیز تمرکز بارش‌ها در نیمه شرقی کشور بوده و گاهی با وزش باد شدید همراه است.

وی ادامه داد: در اوایل روز شنبه نواحی غربی دریای خزر مواج خواهد بود و تا پایان روز سراسر دریا مواج و طوفانی می‌شود. همچنین برای غرب خلیج فارس از جمعه تا اواسط روز شنبه افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. همچنین در روزهای جمعه و شنبه احتمال وقوع گرد و خاک در استان خوزستان وجود دارد.

وظیفه در پایان وضعیت آب و هوای پایتخت را نیز اعلام کرد و گفت: تهران در روز جمعه قسمتی ابری و گاهی با وزش باد در بعد از ظهر و رگبار و افزایش باد همراه است. کمترین میزان دما در این روز 10 درجه و بیشترین میزان 23 درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران در روز شنبه ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و اوایل شب با کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید همراه است. کمترین میزان دما 11 و بیشترین میزان دما فردا 16 درجه است. در روز یکشنبه نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود. کمترین میزان دما پنج درجه و بیشترین میزان آن 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha