دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2401

بررسی ها نشان داده است ، مصرف انواع ماهی های دریایی و غیر پرورشی تاثیر مثبتی بر سیستم بدن داشته و دردهای گوناگون از جمله میگرن را تسکین می بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فودکانسیومر ، افرادی که از میگرن رنج می برند باید در برنامه غذایی خود ماهی های دریایی نوع چرب مانند ساردین، ماهی آزاد، ماهی شور، ماهی روغنی، قزل آلا را وارد کنند.


چون اسیدهای چرب امگا 3 در این گونه از ماهی ها به مقدار زیاد وجود دارد که می توانند میزان تولید موادی که باعث جریان های تورم و در پی آن احساسات درد می شوند را کاهش دهند.


مصرف ماهی برای انواع دردها و تورم ها مفید است اما به تازگی تاثیر مثبت ان بر سردردهای میگرنی مشخص شده است. و از انجایی که در میگرن با انقباض و گرفتگی رگهای مغزی همراه است مصرف ماهی با باز کردن و آزاد سازی این رگها می تواند به تسکین درد کمک کند.


بنابراین گزارش ، فرآورده های نیز وجود دارند که باید از آنها اجتناب کرد، چون تحقیقات حاکی از آن است که 20 درصد بیمارانی که از میگرن رنج می برند به یک یا چند مورد از فرآورده های غذایی مانند کالباس ها، اغذیه دود داده، سوسیس ها و ساردل ها نوعی سوسیس، شیرین کننده های مصنوعی،شکلات، پنیر سفت و مرکبات حساسیت دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha