سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸
سلامت نیوز : کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده ایلام با بیان این که طرح‌هایی مانند طرح تفکیک جنسیتی طرح‌های موفق و مناسبی نیستند، افزود:این طرح توهین به دانشجو است و به جای تفکیک جنسیتی باید روابط درست و رعایت حریم‌ها را به دانشجویان آموزش داد.

داریوش قنبری گفت: طرح تفکیک جنسیتی در خور و شان دانشگاه‌ها و دانشجویان نیست و نوعی توهین به آنها محسوب می شود چرا که این چنین طرح‌هایی در واقع مطرح می‌کنند که دانشجویان هنوز به بلوغ فکری لازم نرسیده‌اند و از این رو لازم است با چنین طرح‌هایی دانشجویان را کنترل کرد.

وی ادامه داد: کنترل‌هایی از این نوع با انتظاراتی که از دانشگاه‌ها که افراد علم پژوهش و فرهیخته در آن فعالیت می‌کنند در تعارض است و این طرح‌ها نمی‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

به گزارش ایلنا قنبری ادامه داد:طرح تفکیک جنسیتی نمی‌تواند یک طرح سراسری باشد و نظر قاطع وزارت علوم نیست و تنها در سطح داخلی دانشگاه‌ها اتفاق می افتد و به نظر می‌آید که نمی‌تواند طرح موفقی باشد.

همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: نباید مشکلات انگشت شماری که توسط عده‌ای اتفاق افتاده است را مبنای عمل قرار داد و آن را به کل دانشجویان و دانشگاه‌ها تعمیم داد.

قنبری ادامه داد: مسئله مهم آموزش روابط درست و رعایت حریم‌ها است و نباید نگاه به ارتباط دختران و پسران فقط یک نگاه جنسی باشد بلکه باید‌ به تعاملات سازنده آنها توجه کرد و در این زمینه می توان به ازدواج‌های موفق میان دانشجویان و رقابت‌های تحصیلی اشاره کرد.

وی افزود: اگر این طرح بخواهد در تمام کلاس‌ها اجرا شود باید هزینه‌های زیادی را صرف گسترش فضای کلاس‌ها و استخدام اساتید کرد که به نظر نمی‌رسد این طرح بتواند عملی شود یا حتی تاثیری مثبت بر کیفیت آموزش داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین بیان کرد: اجرای این طرح آثار سوئی در سطح جامعه می‌تواند داشته باشد و بحث تفکیک جنسیتی از جمله مقوله‌هایی هست که فمنیست‌های افراطی نیز به آن می‌پردازند و باید مراقب بود که این مسئله توسط عده‌ای با چاشنی اعتقادات مذهبی گسترش پیدا نکند.

قنبری ادامه داد: باید سوءظن‌ها به افراد در جامعه و به ویژه قشر دانشجو کاسته شود و به این نکته توجه کرد که در جامعه مذهبی‌ای مانند ایران اصولاً افراد خود حریم‌ها و ارزش‌ها را به خوبی می‌دانند و نیازی نیست که عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha