شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 240157

بعضی از محققان می‌گویند که هر فردی دارای یک زبان اصلی و یک زبان ثانویه برای بیان عشق است. به‌علاوه، انسان‌ها تمایل دارند به شیوه‌ای ابراز عشق کنند که همان شیوه را برای دریافت عشق از سوی دیگران ترجیح می‌دهند.

5 زبان عشق که هر زن و شوهری باید بداند!

سلامت نیوز: بعضی از محققان می‌گویند که هر فردی دارای یک زبان اصلی و یک زبان ثانویه برای بیان عشق است. به‌علاوه، انسان‌ها تمایل دارند به شیوه‌ای ابراز عشق کنند که همان شیوه را برای دریافت عشق از سوی دیگران ترجیح می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، از آن‌جایی که اولویت‌ها و ترجیحات ما در زمینه ابراز و دریافت عشق کاملا با اولویت‌ها و ترجیحات همسرمان یکسان نیست، در همین نقطه است که مشکلات مختلفی می‌توانند در رابطه مشترک شروع شوند. با این‌ حال، اگر همه بتوانیم زبان عشق همسرمان را درک کنیم، دیوارهای سوءتفاهم را فرو می‌ریزیم و کمتر به مشکل برمی‌خوریم.

کلمات تاییدگر و مثبت

در این زبان از کلمات مناسب و مثبت برای تایید و پذیرش طرف مقابل استفاده می‌شود. آن گروه از افرادی که این زبان عشق را ترجیح می‌دهند،‌ با شنیدن عبارت‌هایی مانند «دوستت دارم» و عبارت‌های احساسی دیگر خوش‌حال می‌شوند و ارزش خاصی برای این عبارت‌ها قائل هستند. درواقع، کلمات در این زبان دارای ارزش واقعی هستند. علاوه بر این، افرادی که این زبان عشق را ترجیح می‌دهند، از مواجهه با عبارت‌های منفی و توهین‌آمیز به‌راحتی نمی‌گذرند و نمی‌توانند این عبارت‌ها را به‌راحتی فراموش کنند.

وقت‌گذرانی با کیفیت

در این زبان عشق، همه چیز به معطوف کردن کامل توجه به همسر بستگی دارد. برعکس زبان اول که کاملا به کلمات بستگی داشت، کلمات در این زبان از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار نیستند. چیزی که این‌جا در نهایت همه چیز را تعیین می‌کند و احساس رضایت‌مندی و آرامش را در فرد برمی‌انگیزد، کیفیت وقت‌گذرانی با همسر است. حواس‌پرتی‌ها،‌ از یاد بردن تاریخ رویدادهای مهم در زندگی مانند تاریخ ازدواج و تولد، یا عدم گوش دادن کامل و مناسب به همسر، از بدترین کارها برای افرادی هستند که وقت‌گذرانی با کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند.

دریافت هدیه

زبان عشق برای بعضی از افراد، براساس دریافت کردن هدیه تعریف می‌شود. این ویژگی لزوما به معنای مادی‌گرا بودن نیست، بلکه یک هدیه کوچک اما فکرشده و جذاب نیز باعث خوش‌حالی این افراد می‌شود. افرادی که زبان عشق را براساس دریافت هدیه تعریف می‌کنند، همواره انتظار دارند که هدیه‌های مختلفی را در موقعیت‌های زمانی مختلفی از سوی همسرشان دریافت کنند.

اولویت‌دهی به عمل

بعضی از افراد، اولویت را به عمل می‌دهند و نه به کلمات. این افراد از همسرشان توقع دارند که در هر شرایطی به آنان کمک کند و در صورت مواجه شدن با هر مشکلی، اول از همه به همسرشان رجوع می‌کنند. افرادی که زبان عشق را براساس اولویت‌دهی به عمل تعریف می‌کنند، هرگز نمی‌توانند به ‌راحتی از شکستن قول‌ها بگذرند یا تنبلی همسرشان را درک کنند.

تماس بدنی

برای این افراد، هیچ چیزی عمیق‌تر و مهم‌تر از اظهار احساسات از طریق نوازش یا بوسیدن نیست. این افراد به اظهارات احساسی از طریق حالت‌های مختلف بدن واقعا اهمیت می‌دهند و در صورتی که خواسته خودشان را از سوی همسرشان دریافت نکنند، افسرده می‌شوند. به‌علاوه، بی‌توجهی همسرشان به ابراز احساسات از طریق نوازش و...، این حس را در آنان برمی‌انگیزد که انگاری دیگر مورد علاقه همسرشان نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha