معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به موارد بروز سالیانه سرطان در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۴۵ مرکز نوع یک درمان سرطان، ۳۰ مرکز درمانی نوع دو و ۱۵ مرکز پیشرفته درمان سرطان در سطح کشور فعالیت دارند.

فعالیت ۱۵مرکز پیشرفته درمان سرطان در کشور

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به موارد بروز سالیانه سرطان در کشور، گفت: در حال حاضر ۱۴۵ مرکز نوع یک درمان سرطان، ۳۰ مرکز درمانی نوع دو و ۱۵ مرکز پیشرفته درمان سرطان در سطح کشور فعالیت دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح پروژه‌های درمانی سمنان در جمع خبرنگاران از افزایش جمعیت سالمندان و پیرشدن کشور به عنوان عاملی مهم در افزایش بروز بیماری سرطان نام برد و گفت: با افزایش میانگین سن جمعیت، موارد بروز سرطان نیز افزایش می‌یابد.

وی از افزایش سالانه ۱۰۰ هزار بیمار سرطانی جدید به تعداد بیماران مبتلا به سرطان کشور خبر داد و افزود: این آمار متاسفانه تا سال ۲۰۳۰ به سالانه ۱۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه دو شاخص امید به زندگی و میانگین سنی رابطه مستقیمی با افزایش سرطان دارند، گفت: به هر میزان که امید به زندگی و میانگین سنی در جامعه افزایش یابد، امکان بروز بیماری سرطان در آن جامعه نیز افزایش می‌یابد؛ همچنان که امروز در کشور توسعه یافته‌ای مانند ژاپن که میانگین سنی بالایی داشته و یکی از کشورهای پیر محسوب می‌شود و موارد سرطان در آنها بالاست.

وی با اشاره به مشکلات بیماران سرطانی در تهیه دارو گفت: در گذشته اکثر اقلام دارویی مرتبط با بیماری سرطان از خارج وارد و سالانه هزینه زیادی صرف تامین آنها می‌شد، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در داخل تولید و روانه داروخانه‌های کشور می‌شود.

جان بابایی وارداتی بودن برخی داروهای سرطان را از دلایل قیمت بالای آنها خواند و گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته برای تولید بیشتر داروهای اساسی مورد نیاز در درمان سرطان‌های مختلف در داخل کشور برنامه‌ریزی شد و هم اکنون اکثر این داروها در داخل تولید می‌شوند و لذا نگرانی چندانی از این نظر وجود ندارد.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از شرکت‌های داروساز داخلی ادامه داد: به دنبال این حمایت‌ها، خوشبختانه شرکت‌های داروسازی داخلی هم اکنون از توانمندی خوبی برخوردارند و تولید داخلی جوابگوی نیاز کشور به بسیاری از اقلام دارویی است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مراکز درمان سرطان در بسیاری از استان‌ها فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ۱۴۵ مرکز نوع یک درمان سرطان، ۳۰ مرکز درمانی نوع دو و ۱۵ مرکز پیشرفته درمان سرطان در سطح کشور فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha