شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

آخرین یارانه نقدی سال ۱۳۹۶ را امشب دولت با هزینه حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان به حساب حاضران در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها که تعدادشان به حدود ۷۷ میلیون نفر می‌رسد، واریز خواهد کرد.

زمان واریز یارانه آخر سال

سلامت نیوز: آخرین یارانه نقدی سال ۱۳۹۶ را امشب دولت با هزینه حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان به حساب حاضران در لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها که تعدادشان به حدود ۷۷ میلیون نفر می‌رسد، واریز خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امروز همزمان با ۲۶ اسفندماه دولت به روال معمول ماه‌های قبل یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. مبلغ این یارانه نیز به مانند هفت سال گذشته همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است که تغییری نداشته و قرار هم نیست که در سال آینده تغییر کند چرا که روال پرداخت یارانه با وجود اما و اگرهای بسیار، ثابت مانده و فعلا برنامه دقیقی برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد و کسانی که ما در لیست دریافت مازاد هستند، وجود ندارد.

هر یارانه بگیری که از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ جزو مشمولین قرار داشته تا کنون حدود سه میلیون و ۸۶۷ هزار تومان طی ۸۵ مرحله دریافتی داشته است. دولت در هر سال حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان و در ماه تا ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی دارد. از این رقم بخشی مربوط به یارانه‌های نقدی و بخشی دیگر هم مربوط به مبلغی است که در سال جاری برای گروه‌های خاص به طور مازاد پرداخت می‌کند.

این در حالی است که در سال جاری طبق تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی  مورد توجه قرار گرفت، بر این اساس در قانون بودجه از مبلغ ۴۸ هزار میلیارد تومانی که برای مصارف قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شد حدود ٤٠٠٠ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده‌اند.

بنابر این از فروردین ماه سال جاری  قرار است همزمان با پرداخت هفتادوچهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی، سهم خانوارهای مورد هدف یعنی مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی افزایش یافته و در کنار یارانه  ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار در هر ماه واریز شده است. خانوارهای یک نفره ۹۵ هزار تومان، دو نفره ۱۸۹ هزار تومان، خانوار سه نفره ۲۵۳ هزار تومان، خانوارهای چهارنفره ۳۳۷ هزار تومان و خانوار پنج‌نفره و بیشتر ۳۶۵ هزار تومان دریافتی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha