یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 240240

معمولا خانم‌ها زیر دوش، موهای سر خود را شامپو می‌کنند و سپس زمان می‌دهند تا کف روی موها باقی بماند و در این مدت، بدن را با صابون می‌شویند و در پایان، سر و بدن را باهم آبکشی می‌کنند. ولی دقت داشته باشید، بسیار مهم است که قبل از آبکشی، کمی آب روی موها ریخته و دوباره مالش دهید تا شامپو کف کند و از رسوب کردن آلودگی‌ها روی موی سر جلوگیری شود.

۶ کاری که باید هنگام شامپو کردن موها رعایت کنید

سلامت نیوز: معمولا خانم‌ها زیر دوش، موهای سر خود را شامپو می‌کنند و سپس زمان می‌دهند تا کف روی موها باقی بماند و در این مدت، بدن را با صابون می‌شویند و در پایان، سر و بدن را باهم آبکشی می‌کنند. ولی دقت داشته باشید، بسیار مهم است که قبل از آبکشی، کمی آب روی موها ریخته و دوباره مالش دهید تا شامپو کف کند و از رسوب کردن آلودگی‌ها روی موی سر جلوگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، شستن موها، کاری است که بارها انجام داده‌اید ولی با این‌ حال، گاهی نتایج خوبی از شستشو و مراقبت موها به دست نمی‌آورید. از این رو در ادامه، ۶ توصیه در مورد شامپوکردن موها ارائه می‌شود.

۱- آیا لازم است هرروز موها را شامپو کنید؟


زودبه‌زود شامپو کردن موها باعث تغییراتی منفی بر پوسته محافظ روی موها می‌شود. با از بین رفتن این پوسته که از غدد چربی و آبرسان تشکیل شده است، تنظیم چربی موها از حالت تعادل خارج می‌شود، به این معنی که منجر به خشکی، خارش و شوره در پوست سر می‌شود و یا برعکس باعث چربی شدیدتر موها می‌شود. بهترین حالت، آن است که تنها دوبار در هفته موها با شامپو شسته شوند. اگر موهای خیلی چرب دارید، می‌توانید حداکثر یک روز در میان موها را شامپو کنید و در سایر روزها استفاده از محصولات شامپو کردن به صورت خشک توصیه می‌شود.

۲- آیا فکر می‌کنید موهای شما از نوع چرب است؟


یکی از شایع‌ترین تصورات اشتباه این است که اگر موها پس از دو روز شروع به چرب شدن می‌کنند پس موهای شما از نوع چرب است، در حالی که این حالت کاملا طبیعی است. اگر فقط پس از یک روز، وقتی با انگشتان، محل رویش موهای سر را لمس می‌کنید، احساس چربی می‌کنید، در این صورت موهای شما چرب محسوب می‌شود. بنابراین اگر شرایط اینطور نیست از شامپو کردن موها خودداری کنید، در غیر این صورت وارد چرخه معیوب می‌شوید، یعنی به خاطر از بین رفتن تعادل در موها، به تدریج چرب‌تر هم می‌شوند. بنابراین از شامپوهای آبرسان و مخصوص موهای معمولی استفاده کنید. در مورد موهای خشک و صدمه دیده، شستن با شامپو نقش مغذی و ترمیم‌کننده دارد و نیز چربی طبیعی آنها را بازمی‌گرداند. برای موهای بسیار حساس یا موهایی که دچار شکنندگی شده‌اند، از شامپوهای مخصوص موهای دکلره شده استفاده نمایید.

۳- در مصرف شامپوهای حاوی سیلیکون زیاده‌روی نکنید.


اکثر شامپوهای کلاسیک حاوی سیلیکون هستند که باعث نرم کردن و ایجاد حالت ابریشمی در موها می‌شوند. ولی در درازمدت چون روی سطح مو باقی می‌مانند، باعث جلوگیری از اکسیژن‌رسانی به موها و ایجاد شوره سر می‌شوند. با مصرف انواعی از شامپوهای حاوی سیلیکون که بعد از شستشو و آب‌کشی روی پوست باقی نمی‌مانند و یا شامپوهایی که حاوی مقادیر کمتری سیلیکون هستند، به موها و پوست سر اکسیژن‌رسانی بهتر انجام می‌شود.

۴- ریختن مقدار زیادی شامپو در بالاترین نقطه سر


معمولا عادت دارید شامپو را قبل از آنکه به حالت کف درآید، در بالاترین نقطه سر قرار دهید، نتیجه این است که موها مخصوصا در ناحیه پشت سر به خوبی شامپو نمی‌شوند. روش درست آن است که مقداری شامپو کف دست قرار دهید، سپس کمی آب به آن اضافه کنید، دست‌ها را کمی به هم مالش دهید و سپس مواد را به‌طور مساوی به موهای جلو، بالا، پشت و کنار بمالید.

۵- روش درست آبکشی موها


معمولا خانم‌ها زیر دوش، موهای سر خود را شامپو می‌کنند و سپس زمان می‌دهند تا کف روی موها باقی بماند و در این مدت، بدن را با صابون می‌شویند و در پایان، سر و بدن را باهم آبکشی می‌کنند. ولی دقت داشته باشید، بسیار مهم است که قبل از آبکشی، کمی آب روی موها ریخته و دوباره مالش دهید تا شامپو کف کند و از رسوب کردن آلودگی‌ها روی موی سر جلوگیری شود.

۶- مالش دادن موها با حوله


دقت داشته باشید برای خشک کردن موها آن‌ها را زیاد با حوله مالش ندهید؛ مخصوصا اگر موها حالت شکننده دارند. ترجیحا با استفاده از حوله‌های میکروفایبر که رطوبت موها را با سرعت بیشتری جذب می‌کنند، موها را خشک کنید. سپس مدتی موها را داخل حوله بپیچید به شرطی که تحت فشار و پیچش نباشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha