یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 240244

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به فسادپذیری بالای شیرینی های خامه‌ای، نسبت به نگهداری این شیرینی‌ها در طولانی مدت در ایام نوروز هشدار داد.

شیرینی "خامه‌ای" در نوروز ممنوع

سلامت نیوز:  کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به فسادپذیری بالای شیرینی های خامه‌ای، نسبت به نگهداری این شیرینی‌ها در طولانی مدت در ایام نوروز هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان، شیرینی را یکی از اقلام همیشگی میهمانی‌های نوروزی عنوان کرد و افزود: این نوع خوراکی به دلیل محتویات سازنده آن فسادپذیری بالایی دارد، بنابراین باید در خرید و نگهداری آن دقت بالایی داشت.

وی همچنین با هشدار نسبت به خرید شیرینی از دستفروشان، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو در این ایام شیرینی‌های مانده را در کارگاه‌های غیرمجاز خمیر کرده و رنگ شیمیایی به آن اضافه می‌کنند و مجددا به عنوان شیرینی تازه به بازار می‌دهند.

وی با اشاره به قیمت ارزان این نوع شیرینی‌ها در بازار، گفت: قطعا شیرینی بسته‌ای دو هزار تومان نمی‌تواند کیفیت خوبی داشته باشد، بنابراین به افراد توصیه می‌شود از خرید این نوع شیرینی از دست‌فروشان خودداری کنند.

خدادادیان با اشاره به وجود ۳۸۰ کارگاه قنادی و شیرینی پزی و شیرینی فروشی مجاز در سطح شهرستان کرمانشاه، از همه افراد خواست فقط از این اماکن معتبر خرید شیرینی داشته باشند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به نگهداری طولانی مدت شیرینی در ایام نوروز، شیرینی نخودی را بهترین نوع شیرینی برای این ایام دانست.

وی افزود: این نوع شیرینی قابلیت نگهداری طولانی مدت داشته و بهترین نوع شیرینی برای ایام نوروز محسوب می‌شود.

خدادادیان شیرینی‌های خامه‌ای، مربایی و ژله‌ای را بسیار فسادپذیر دانست و افزود: نگهداری طولانی مدت این نوع شیرینی‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد و احتمال مسمومیت در صورت مصرف آنها بالاست.

این کارشناس بهداشت در خصوص زمان خرید شیرینی عید گفت: از امروز که تنها دو روز تا عید نوروز فاصله است، بهترین زمان خرید شیرینی است، زیرا زمان خرید تا مصرف کوتاه می‌شود.

وی همچنین توصیه کرد: افراد بعد از خرید شیرینی حتما آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha