سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 24028
سلامت نیوز :سال میلادی گذشته، سال 2010، شاهد ارائه چند داروی جدید خوراکی برای درمان ام‌اس بود.
 در چند دهه گذشته پژوهش‌ها برای یافتن درمان‌های جدید برای درمان ام‌اس ادامه داشته است، گرچه این پژوهش‌ها سیر آهسته‌ای داشته است، اما توانسته‌اند به ایجاد درمان‌هایی بینجامد که زندگی مبتلایان به این بیماری تحلیل‌برنده مغز و اعصاب را بهبود بخشیده است.

اما این سیر مداوم و آهسته در سال گذشته، سرعت زیادی گرفت و سازمان غذا و داروی آمریکا چند داروی جدید برای درمان بیماران ام‌اس را تایید کرد.

به گزارش هلث‌دی نیوز انجمن ملی ام‌اس آمریکا می‌گوید در سال 2010 پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای از لحاظ تولید داروهای جدید برای ام‌اس به وجود آمد.

این داروهای جدید نه تنها راه‌های جدیدی برای درمان ام‌اس فراهم می‌کنند، بلکه از این لحاظ که خوراکی هستند، می‌توانند گزینه‌های جدیدی برای بیماران ام‌اس فراهم کنند که پیش از این تنها داروهای تزریقی یا داخل وریدی را در اختیار داشتند.
داروهای خوراکی تایید شده در سال 2010 برای درمان ام‌اس اینها هستند:

 گیلنیا (fingolimod)، اولین دارویی که برای کاهش عود و به تاخیر انداختن پیشرفت بیماری ام‌اس طراحی شده است.
 آمپیرا (dalfampridine) اولین دارویی که برای درمان علائم خاص ام‌اس - در این مورد بهبود توانایی راه رفتن بیماران- تایید شده است.
 نودکستا- یک ترکیب دو دارویی که برای درمان بیماران ام‌اس که کنترل عواطف خود را از دست داده‌اند،‌ طراحی شده است. برخی از بیماران ام‌اس دچار یک پیامد عاطفی شدید بیماری می‌شوند که به صورت گریه کردن یا خندیدن غیرقابل کنترل بروز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha