دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 240282

در افرادی که دارای پوست چرب هستند غدد چربی پوست مقدار زیادی سبوم تولید می‌کنند و به مسدود شدن منافذ پوست و در نهایت آکنه منجر می‌شود.

درمان خانگی برای پوست‌های چرب

سلامت نیوز: در افرادی که دارای پوست چرب هستند غدد چربی پوست مقدار زیادی سبوم تولید می‌کنند و به مسدود شدن منافذ پوست و در نهایت آکنه منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سبوم ماده چربی است که پوست را حفظ کرده و رطوبت آن را نگه می‌دارد و برای حفظ سلامت پوست حیاتی است. هرچند، وجود مقدار زیادی از سبوم می‌تواند به چرب شدن پوست، بسته شدن منافذ پوست و آکنه منجر شود. کنترل پوست چرب اغلب مستلزم آن است که فرد به طور مرتب از پوست خود مراقبت کند.

علائم پوست چرب و شدت آن بین افراد مختلف، متفاوت است. ژنتیک می‌تواند در چگونگی چرب شدن پوست نقش داشته باشد. همچنین تغییرات هورمونی یا سطح بالای استرس می‌تواند افزایش تولید سبوم در بدن را به همراه داشته باشد.

سایت مدیکال نیوز تودی در این مطلب به چند راهکار برای کاهش علائم پوست چرب اشاره کرده‌ که به شرح زیر است:

شستشوی مرتب: شستشوی مرتب با آب گرم و صابون می‌تواند از میزان چربی روی پوست بکاهد.

استفاده از تونر پوست: تونرهای "آسترینجنت" که حاوی الکل هستند پوست را خشک می‌کنند. طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴، آسترینجنت‌های طبیعی همچون گیاهی موسوم به "فندق افسونگر" که اخیرا کاربردهای آن در بخش زیبایی افزایش پیدا کرده می‌توانند خاصیت نرم‌کنندگی داشته باشند.

خشک کردن صورت: زمانیکه پس از شستشو و استفاده از تونر صورت را خشک می‌کنیم باید توجه داشت این کار را با حوله نرم و به آرامی انجام دهیم.

استفاده از پدهای بهداشتی: این پدها مانع از تولید سبوم مازاد پوست نمی‌شوند اما می‌توانند از میزان چربی پوست کم کنند.

استفاده از ماسک صورت: برخی از انواع ماسک‌های صورت برای درمان پوست چرب مفید هستند. این ماسک‌ها حاوی ترکیب‌هایی همچون عسل، خاک رس و بلغور جو است.

استفاده از مرطوب کننده‌ها: مرطوب کننده‌ها برای پوست مفید است اما باید در انتخاب آن دقت کرد. برای مثال برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی می‌تواند مفید باشد که هم رطوبت پوست را حفظ کرده و هم بدون چرب کردن پوست از آن حفاظت می‌کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha