یک جراح مغز و اعصاب گفت: در سفرهای نوروزی، احتمال اینکه با صحنه‌های دلخراش تصادف روبرو بشوید زیاد است، در صورت وقوع حادثه و بروز مشکلاتی که قابل کنترل نیستند بلافاصله با شماره ۱۱۵ (اورژانس) تماس بگیرید.

نکاتی که باید در زمان وقوع حوادث رانندگی رعایت کنید

سلامت نیوز:یک جراح مغز و اعصاب گفت: در سفرهای نوروزی، احتمال اینکه با صحنه‌های دلخراش تصادف روبرو بشوید زیاد است، در صورت وقوع حادثه و بروز مشکلاتی که قابل کنترل نیستند بلافاصله با شماره ۱۱۵ (اورژانس) تماس بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهدی خواجوی جراح مغز و اعصاب  در خصوص رعایت نکات ایمنی در طول سفرهای نوروزی اظهار داشت: ​در سفرهای نوروزی ، احتمال اینکه با صحنه های دلخراش تصادف روبه‌رو بشوید زیاد است، در صورت وقوع حادثه بروز بیماری‌هایی که قابل کنترل نیستند بلافاصله با شماره 115 (اروژانس) تماس بگیرید.

وی گفت: در صورت وقوع تصادف رانندگی سانحه دیدگان فوت شده را رها کنید، در افراد زنده مانده اولین نقطه ای که باید سراغش بروید دهان است؛ اگر فرد دندان مصنوعی دارد سریعا با دست خارج کنید ، هر جسم خارجی و خون را از دهان فرد خارج کنید تا راه هواییش برقرار شود؛ دومین قسمت مهم وضعیت قلب بیمار است؛ نبض بیمار را از روی گردن بگیرید، و اگر همچنان زنده است به مرحله بعد بروید.

وی ادامه داد: روی تمامی زخم هایی که خونریزی فعال دارند را پارچه ای تمیز بگذارید و با فشار دستان سعی کنید خونریزی را بند بیاورید؛ اگر نیاز به هرگونه جابجایی بیمار هست حتما مراقب گردن و ستون فقرات بیمار باشید ، به‌نگام جابجایی باید یک نفر پشت گردن را بگیرد و نفر دیگر دو بازوی خود را دو طرف گردن بیمار بگذارد و دستهایش را روی کتف بیمار قرار دهد و با فشار بین دو بازو محکم سروگردن را بین دستانش بدون جابجایی نگهدارد.

وی افزود:‌برای جابجایی بیمار اگر تخته ای در اختیار نداشتید که بیمار را بر روی آن قرار دهید، از اجزای ماشین تصادف کرده استفاده کنید، مثلا در ماشین را از جا در بیاورید و کمر بیمار را روی آن بگذارید و اگر هیچ چیز ندارید تا رسیدن اورژانس فقط راه هوایی را باز نگهدارید و زخمهای خونریزی دهنده را فشار دهید تا اورژانس برسد.

خواجوی توصیه کرد: اگر چیزی در بدن بیمار فرو رفته ، اکیدا از بیرون کشیدن آن بدون حضور نیروهای اورژانس خودداری کنید.

وی در پایان گفت: با سرعت مجاز برانید، به اندازه ظرفیت روحی و مغزیتان سرعت بروید و سبقت بگیرید ، تحت هیچ شرایطی در نقاط کور و سر پیچ ها و سربالایی ها حتی اگر پشت تریلی بودید سبقت نگیرید، هر دوساعت استراحت کنید تابه عاملی برای بروز حوادث ناگوار تبدیل نشوید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha