دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت نخستین هفته جهانی سازگاری بین ادیان 1 لغایت 7 فوریه 2011 برابر با 12 لغایت 18 بهمن ماه جاری گفت مشتاقانه به همکاری خود با تمامی مردم جهان با ادیان گوناگون جهت غلبه بر تنش ها و پندار های نادرست که غالبا موجب تفرقه میان مردم می شود.

سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت نخستین هفته جهانی سازگاری بین ادیان 1 لغایت 7 فوریه 2011 برابر با 12 لغایت 18 بهمن ماه جاری گفت مشتاقانه به همکاری خود با تمامی مردم جهان با ادیان گوناگون جهت غلبه بر تنش ها و پندار های نادرست که غالبا موجب تفرقه میان مردم  می شود، همچنین یافتن راهی برای سازگاری و کرامت برای همگان، ادامه می دهد.
 
در پیام بان کی مون آمده نخستین هفته جهانی سازگاری بین ادیان فرصتی است برای تمرکز توجه جهانی بر تلاش های رهبران مذهبی، نهضت های دینی و افراد در سراسر جهان در راستای ارتقای احترام و درک متقابل بین پیروان ادیان و اعتقادات گوناگون. وی می افزاید این شرکا نقش مهمی در حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد برای صلح ایفا می نمایند.
 
دبیر کل می گوید همزمان با اعلام این مناسبت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد تمامی کشور ها را ترغیب می نماید ضمن گرامی داشت این هفته "پیام سازگاری و حسن نیت بین ادیان  را در تمامی کلیساها، مساجد، کنیسه ها، معابد و سایر مکان ها ی زیارتی ... بر اساس عشق  به پروردگار و علاقه به همسایگان یا علاقه به خوبی ها و همسایگان، هرکدام بر اساس سنت ها و اعتقادات دینی خود،  اشاعه دهند."
 
بان کی مون می گوید اگر خانواده بشری بخواهد برای رویارویی با تهدید های مشترک و به دست آوردن فرصت های مشترک همکاری جهانی داشته باشد، احترام به تنوع و گفتگوی صلح آمیز ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha