دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 240290

می‌دانیم که تصادفات علت سوم مرگ‌ومیر در کشورمان محسوب می‌شوند و علاوه بر این نه‌تنها می‌توانند منجر به آسیب‌های جسمی و فیزیکی شوند، بلکه ممکن است آثار روانی آنها تا سال‌های سال در روح و جسم افراد خانواده و بویژه کودکان ماندگار شود، بنابراین تنها کافی است که آرامش و خونسردی‌تان را در حین رانندگی حفظ کنید تا نشاط و لذت را برای عزیزان‌تان به ارمغان آورید.

آرامش روان‌تان را حین رانندگی حفظ کنید

سلامت نیوز:می‌دانیم که تصادفات علت سوم مرگ‌ومیر در کشورمان محسوب می‌شوند و علاوه بر این نه‌تنها می‌توانند منجر به آسیب‌های جسمی و فیزیکی شوند، بلکه ممکن است آثار روانی آنها تا سال‌های سال در روح و جسم افراد خانواده و بویژه کودکان ماندگار شود، بنابراین تنها کافی است که آرامش و خونسردی‌تان را در حین رانندگی حفظ کنید تا نشاط و لذت را برای عزیزان‌تان به ارمغان آورید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، یکی از راه‌هایی که می‌توانید آرامش روان‌تان را در زمان تعطیلات و در سفرهای مختلف حفظ کنید، این است که در حین رانندگی آرامش درونی داشته باشید؛ چراکه این موضوع  از واکنش‌های تند شما جلوگیری کرده، انرژی جسمی و روانی شما را حفظ  و از شما در برابر اضطراب، استرس و خشم محافظت می­‌کند. وقتی در حین رانندگی آرامش درونی دارید، خوشحال­‌تر، آرام­‌تر و سرحال­‌تر به مقصد خود می­‌رسید. فردی که خیلی زود عصبی می­‌شود و استرس بالایی دارد؛ همه چیز در مسیر رانندگی او را کلافه و عصبی می­‌کند، ماشین­‌هایی که از او تندتر می­‌روند، وقتی پشت سر ماشینی است که آهسته می‌رود، چراغ‌قرمز، ترافیک و هر اتفاق دیگری که در راه ممکن است رخ دهد، او را کلافه می‌کند. این فرد خسته، عصبانی و فرسوده به مقصد می­‌رسد. این درحالیست که فردی که آرامش درونی دارد و می‌تواند ذهن خودش را از اتفاقات ناخوشایند دور نگه دارد؛ در همان مسیر با همان اتفاقات رانندگی می­‌کند، اما می‌داند که خشمگین شدن و عجله کردن شرایط را تغییر نمی­‌دهد، بنابراین صبور و آرام است و با احساس آرامش به مقصد می­‌رسد. حال ببینید شما شبیه کدام‌یک هستید؟.

باید بدانید که خشم، عجله و اضطراب شما را زودتر به مقصد نمی­‌رساند و شرایط راه را تغییر نمی­‌دهد. بنابراین خوب است که اتفاقات مسیرتان را به صورت فرصتی برای تمرین شکیبایی، آرامش و بی‌طرفی ببینید.


پس از سوانح رانندگی مراقب "روان" کودکان باشید

ترس‌های کودکان را کوچک نشمارید

وقتی پس از بروز سانحه رانندگی، کسی از سرنشینان آسیب بدنی ندیده است، جای خوشحالی دارد، اما فراموش نکنیم که همان‌طور که آسیب‌های جسمی ناشی از تصادفات ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند، آسیب‌های روانی ناشی از آن هم ممکن است مزمن و ناتوان­‌کننده باشد و باید مورد توجه قرار گیرد. کودکان در مواجهه با حوادث رانندگی بسیار آسیب­‌پذیرند. مطالعات نشان داده است که بین 15 تا 20 درصد کودکان پس از تصادف رانندگی دچار نشانه­‌های افسردگی می­‌شوند، اما با مراقبت کافی و مداخله به موقع می­‌توان این میزان را کاهش داد. بنابراین کودک پس از تجربه حادثه نیازمند توجه و اطمینان‌بخشی از جانب والدین است. همچنین ممکن است دیگر دوست نداشته باشد به تنهایی در ماشین سوار شود. حتماً در مورد نگرانی­‌های کودک با او صحبت کنید. با او همدلی کنید و ترس­‌هایش را کوچک نشمارید.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء بلایای معاونت درمان وزارت بهداشت، اگر بعد از بروز یک سانحه نشانه­‌های زیر را در فرزندتان می­‌بینید که با گذر زمان تشدید شده یا ظرف دو هفته برطرف نشده است، حتماً با متخصص مشورت کنید:

- تحریک­‌پذیری و عصبانیت

- اجتناب از فعالیت­‌های جمعی و گوشه­‌گیری

- مشکل خواب

- تغییر در اشتها

- شکایات جسمی متعدد، مثل دل­‌درد، سردرد و ...

- گریه کردن زیاد



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha