محققان یک روش درمانی جدید مبتنی بر تصویربرداری برای کاهش درد و ناتوانی ناشی از آرتروز در زانو ابداع کردند که در آن شریان‌های اصلی زانو به منظور کاهش التهاب و درد مسدود می‌شوند.

کاهش درد زانو و ناتوانی ناشی از آرتروز با روش درمانی جدید

سلامت نیوز:محققان یک روش درمانی جدید مبتنی بر تصویربرداری برای کاهش درد و ناتوانی ناشی از آرتروز در زانو ابداع کردند که در آن شریان‌های اصلی زانو به منظور کاهش التهاب و درد مسدود می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، اغلب بیمارانی که برای درمان آرتروز از جراحی استفاده می‌کنند، در طول یک ماه پس از جراحی دچار درد می‌شوند. اما این شیوه جدید بدون نیاز به جراحی موجب بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به این عارضه می‌شود.،


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،شیوه جدید شامل وارد کردن کاتترهایی به برخی از شریان‌های کوچک یا مویرگ‌ها از طریق برش‌های کوچک است که موجب انسداد رگ‌ها شده و التهاب ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد.


این شیوه نیازی به جراحی یا فیزیوتراپی ندارد و انجام آن 45 تا 90 دقیقه زمان لازم دارد.
محققان برای آزمایش کارآیی این شیوه 13 بیمار را با استفاده از آن درمان کرده و پس از یک ماه میزان بهبود آن‌ها را بررسی کردند. در این آزمایش مشخص شد از میزان درد بیماران کاسته شده و کارآیی فیزیکی آن‌ها افزایش داشته است. در مجموع عملکرد فیزیکی این بیماران در مقایسه با زمان قبل از انجام درمان، 80 درصد بهبود داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha