خط قرمز علامت خطری است که با دیدنش باید دور بزنید. حتی اگر حواستان به آنها نباشد هم بدان معنا نیست که وجود ندارند. بدن ما مرتب بازخوردهایی برایمان ارسال می کند که با دقت به آنها می توانیم متوجه شویم سبک زندگی مان تا چه حد کارآمد بوده است.

سلامت نیوز: خط قرمز علامت خطری است که با دیدنش باید دور بزنید. حتی اگر حواستان به آنها نباشد هم بدان معنا نیست که وجود ندارند. بدن ما مرتب بازخوردهایی برایمان ارسال می کند که با دقت به آنها می توانیم متوجه شویم سبک زندگی مان تا چه حد کارآمد بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، آشنا شدن با خط قرمزهای سلامت کمکتان می کند خود را از مشکلات و دردهای غیر ضروری نجات دهید. در ادامه چند مورد از این موارد را که باعث اضافه وزنتان می شوند به شما معرفی می کنیم.

1- ادرار تیره رنگ

اگر به دستشویی رفتید و ادرارتان زرد رنگ بود نشانه کم آب شدن بدنتان است. اشتباه گرفتن تشنگی با گرسنگی بسیار شایع است و ما معمولا زمانی که باید آب بنوشیم غذا می خوریم. عادت کنید که همیشه با خود یک بطری آب داشته باشید. این کار آب رسانی به بدن را ساده تر می کند و همچنین مقدار کالری که هر روز دریافت می کنید را کاهش می دهد.

2- جا انداختن صبحانه

برخی افراد صبح ها گرسنه نیستند و این مشکلی ندارد اما مطمئن شوید در اولین وعده روزتان حتما پروتئین و فیبر وجود داشته باشند تا به تثبیت قند خون کمک کنند. اگر صبح ها عجله داشتید از قبل برای خود وعده ای آماده کنید که بتوانید در حال حرکت استفاده کنید.

3- خیره شدن به یخچال

از دفعه پیش که چک کردید تا این بار هیچ اتفاقی در یخچال نیفتاده است. بی حوصلگی و ذهنی که به آن استراحت داده نشده دائما شما را به سمت خوردن یک میان وعده سوق می دهند. وقتی چنین اتفاقی افتاد منتظر اضافه شدن به کالری دریافتی خارج از برنامه باشید. بر اساس برنامه غذا بخورید تا متوجه شوید چه زمان هایی باید غذا خورد. با این کار دیگر از سر بی حوصلگی به سراغ غذا نخواهید رفت.

4- بیدار شدن با بی حالی

خواب بی کیفیت می تواند منجر به مشکلات بسیاری برای سلامت شود. برای خود یک برنامه خواب منظم در نظر بگیرید و استفاده از تلویزیون، کامپیوتر و گوشی همراه را یک تا دو ساعت قبل از خواب به حداقل برسانید. بیاموزید که شب ها قبل از خواب بدون استفاده از تکنولوژی به خود آرامش دهید تا خوابی مناسب را تجربه کنید. با این کار برای کارهای فردا انرژی بیشتری خواهید داشت از جمله ورزش.

5- چندین مرتبه در روز وزن کردن

این یکی از اشتباهات شایع افراد مبتدی است. انتظارات بالا است و تغییرات استرس بالایی را منتقل می کند. به همین دلیل است که تاکید می کنیم آهسته پیش بروید، چون کاهش وزن سریع باعث می شود دوباره وزن بازگردد. پیدا کردن راهی برای حفظ آرامش و صبوری در طول فرآیند برای کسب موفقیت طولانی مدت بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید خود را به حداقل یک مرتبه وزن کردن در روز محدود کنید با این حال بهتر است وزن کردن را یک یا دو هفته یکبار انجام دهید به این شکل خود را از بار فشار روزانه خلاص می کنید.

6- دیر غذا خوردن

دیر وقت غذا خوردن معمولا به اضطراب و استرس مربوط می شود و گرسنگی واقعی نیست. با این حال اگر واقعا احساس گرسنگی می کنید بهتر است یک میان وعده سبک مانند یک مشت آجیل میل کنید تا رفتن به رخت خواب برایتان ساده تر شود.

نویسندگان: چائل سونن و رایان پارسونس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha