افزایش سفرهای داخلی و کاهش سفرهای خارجی در نوروز امسال

سلامت نیوز:معاون رئیس‌جمهور گفت: پیش‌بینی ما این است که سفرهای نوروزی داخلی افزایش چشم‌گیری داشته باشد و ما با کاهش سفرهای خارجی روبه‌رو باشیم.
علی اصغر مونسان در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص اقدامات دولت برای انجام راحت سفرهای نوروزی گفت:‌ ستادهای نوروزی از بیش از سه هفته قبل تشکیل شده‌اند. مسئولیت این ستادها در استان‌ها، برعهده استانداران است که توسط آنها در سراسر کشور ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه دو محور بنا به فرمایشات رئیس‌جمهور به صورت جدی مورد پیگیری ما بوده است، اظهار داشت: یکی از این محورها، سفرهای ارزان است و دیگری افزایش خدمات کیفیت و کنترل قیمت است. خوشبختانه این مسائل اتفاق افتاده در بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی با افزایش قیمت روبه‌رو نیستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: هتل‌ها با ما همکاری خوبی داشته‌اند و حتی با تخفیف و کاهش قیمت هم روبه‌رو بوده‌ایم. در بخش افزایش رضایت مردم هم برنامه‌های متنوعی از سوی ادارات کل و استانداری‌ها با همکاری شهرداری اجرا و انجام می‌شود تا شادی و نشاط سفرهای نوروزی امسال‌مان زیاد باشد.
مونسان درخصوص پیش‌بینی‌اش از انجام سفرهای نوروزی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که سفرهای نوروزی داخلی افزایش چشم‌گیری داشته باشد و ما با کاهش سفرهای خارجی روبه‌رو باشیم.
وی درباره اشتغال‌زایی در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه‌ها ایجاد شده است. ما امیدواریم در سال آینده به ۱۷۳ هزار شغل فراگیر که در بخش اشتغال فراگیر اختصاص داده شده است، دست پیدا کنیم.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به میزان ورود گردشگر خارجی به کشور طی یکسال گذشته ابراز داشت:‌ ما در شش ماه نخست سال با کاهش گردشگر روبه‌رو بودیم. تلاش بسیاری کردیم این روند متوقف شود. خوشبختانه این روند متوقف شده و امیدوار هستیم تا پایان امسال بتوانیم این عدد را به صفر رسانده و  کاهش ورود گردشگر را در سال ۹۶ تجربه نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha