سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 24034
سلامت نیوز :اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی دانش آموزان مهم ترین اهداف ایجاد مدارس مروج سلامت است.

رییس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت درباره فواید مدارس مروج سلامت گفت: توانمند سازی دانش آموزان جهت اتخاذ تصمیم گیری های مهم در سلامت امری ضروری است و  تشویق دانش آموزان برای ورود در تصمیم گیری ها بسیار مهم بوده به طوری که زمینه یادگیری و تجربه در مدرسه دانش آموزان را برای دستیابی به سلامت کامل ایجاد می کند.

دکتر گلایل اردلان با اشاره به این که رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی ادامه پیدا می کند خاطر نشان کرد: هدف کلی ما از ایجاد مدارس مروج سلامت، ترویج واستقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش آموزان از طریق استقرار نظام مدارس مروج سلامت است.

وی با بیان این که برای دستیابی به مدارس مروج سلامت آگاهی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برای موفقیت در این برنامه ضروری است، ابراز داشت: برگزاری جلسات اطلاع رسانی و معرفی برنامه برای والدین، پخش برنامه ویدئویی مدارس مروج سلامت، تشکیل کمیته والقا روحیه مشارکتی در بین اعضا مدرسه باعث ارتقاء آگاهی افراد جامعه و توسعه طرح مدارس مروج سلامت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha