سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
سلامت نیوز :سیدعلی صالحی که صبح امروز 12 بهمن و در پی چهارمین حمله قلبی‌ از بیمارستان مرخص شد ضمن قدردانی از پزشکان که معتقد است او را از مرگ حتمی نجات داده‌اند، در عین حال دلِ پُری از مسئولان بیمارستان ... که نخستین بار به آنجا منتقل شد دارد.

به گزارش مهر، سیدعلی صالحی شاعر که 25 دیماه امسال برای بار سوم دچار حمله قلبی شده بود دو روز بعد (27 دیماه) و به دلیل عدم رسیدگی کامل در بیمارستان... باز هم دچار سکته قلبی شد که این بار حمله از نوع MI و مرگبارتر از دفعات قبل بود.

این شاعر بلافاصه پس از حمله قلبی چهارم به بیمارستان شهید لواسانی (سرخه حصار) منتقل شد و پس از 16 روز صبح امروز سه‌شنبه 12 بهمن از این بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شد.

صالحی با تشکر و قدردانی از بیمارستانی که اخیرا در آن بستری بوده و انتقاد از عملکرد کادر درمانی بیمارستان ... خواستار رسیدگی به وضعیت مراکز درمانی شد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر، ابتدا درباره وضعیت عمومی خود گفت: "در حال حاضر مشکل قلبی من به صورت کلی مرتفع شده اما ضعفها و دشواریهای ناشی از عدم رسیدگی مسئولان بیمارستان قبلی که درآن بستری بودم که باز شدن یکی از رگهای قلبی من را به دنبال داشت همچنان ادامه دارد".

صالحی همچنین با اشاره به روند درمانش در بیمارستان ... گفت: "با اینکه 11 میلیون تومان از من پول گرفتند نتوانستند از خونریزی داخلی من جلوگیری کنند که این خونریزی همچنان ادامه داشت و من را با یک کیسه خود و سوندِ آویزان راهی خانه کردند".

وی ادامه داد:"24 ساعت بعد از ترخیص دو رگی که آنها نتوانسته بودند جلوی خونریزیشان را بگیرند از لخته خون پُر و باعث MI یا همان سکته مرگ شد".

صالحی ادامه داد: "از ساعت 11 آن روز خونریزی من شروع شد ولی چهار ساعت هیچ پزشکی بالای سر من نیامد و پزشک قلب دنبال پزشک اورولوژی می‌گشت و هر بخش با بخش دیگر مشکل داشت. می‌شنیدم که مسئولان بخش من از مسئولان یک بخش دیگر تقاضای خون می‌کردند و آنها می‌گفتند چون شما هفته قبل فلان کار را برای ما انجام نداده‌اید ما هم الان به شما خون نمی‌دهیم!".

وی گفت: "خونریزی آنقدر ادامه پیدا کرد که من وارد کُما شدم و سرانجام دکتری که پیدا بود از جای دیگری آمده است من را وارد اتاق عمل کرد و حدود 5 ساعت تحت عمل بودم. با اینکه او بسیار تلاش کرد و وضعیت من هم کمی بهتر شد خون بند نیامد".

این شاعر اضافه کرد: "فردای همان روز از همسر من خواستند که تا بعد از ظهر 11 میلیون تومان پول تهیه کند و بعد هم با بهانه‌هایی مانند اینکه اگر در منزل استراحت کنی بهتر می‌شوی من را مرخص کردند. در واقع پول را از من گرفتند و من را فرستادند".

صالحی گفت: "من به این روند شدیداً اعتراض دارم و هیچوقت از این اعتراض نمی‌گذرم. وزیر بهداشت چرا به چنین مکانهایی اجازه فعالیت می‌دهد. من دیروز به یکی از مسئولان بیمارستان ... زنگ زده‌ام ولی او می‌گوید این مسئله به من چه ربطی دارد برو به نظام پزشکی اعتراض کن!".

وی ادامه داد: "باید مقامات ذیصلاح و مسئولان با مسئولان بیمارستان ... برخورد قضایی صورت دهند که چرا با جان انسانها بازی می‌کنند".

پیشگو و پیاده شطرنج، مثلثات و اشراقها، عاشق شدن در دی ماه، مردن به وقت شهریور، دیرآمدی ری‌را، نامه‌ها، نشانیها، سفر بخیر مسافر غمگین پاییز پنجاه و هشت، آسمانیها، رویاهای قاصدک غمگینی که از جنوب آمده بود، آخرین عاشقانه‌های ری‌را، دعای زنی در راه که تنها می‌رفت، چیدن محبوبه‌های شب را تنها به باد یاد خواهد داد و از آوازهای کولیان اهوازی، دفترهای شعر سیدعلی صالحی به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha