یک روانشناس کودک در رابطه با اختلال در نوشتن توضیحاتی ارائه کرد.

سلامت نیوز: یک روانشناس کودک در رابطه با اختلال در نوشتن توضیحاتی ارائه کرد.
                                                                                                   
                                                                                                                                                             
به گزارش سلامت نیوز؛ باختری در گفت و گو با میزان گفت: برخی از کودکان پیش از ورود به مدرسه با اختلال نوشتن مواجه هستند و همین موضوع نیز سبب می‌شود زمانی که وارد مدرسه می‌شوند نیز با دشواری بتوانند بنویسند.
 
وی افزود: کودکانی که با اختلال نوشتن مواجه هستند به دشواری مشق نوشته و برای در دست گرفتن مداد با مشکل مواجه هستند.
 
این روانشناس کودک در خصوص اختلال نوشتن و خواندن در میان برخی از کودکان خاطرنشان کرد: نوشتن فرآیندی عصبی است که نیاز به هماهنگی مکانیسم‌های چندگانه مغز دارد.
 
باختری با اشاره به لزوم همکاری والدین با کودکانی که دارای اختلال در نوشتن هستند تصریح کرد: کودکانی که دچار مشکل اختلال در نوشتن هستند ماهیچه‌های دست بسیار ضعیفی داشته و لازم است والدین در ماه‌های نخست ورود فرزندان خود به مدرسه همکاری زیادی با آن‌ها داشته باشند.
 
وی ادامه داد: یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش اختلال در نوشتن، تقویت ماهیچه‌های کودکان از طریق بازی است و در این بین بازی با خمیر و گل رس توصیه می‌شود.
 
این روانشناس اجتماعی در رابطه با علائم اختلال در نوشتن کودکان اذعان کرد: کودکانی که مبتلا به اختلال نوشتن هستند، دست خطی بدی دارند، در بسیاری از مواقع از گذاشتن سرکش‌ها در نوشتن خودداری کرده، املای آن‌ها دارای غلط‌های بسیاری است و در گذاشتن علائم نگارشی هیچ دقتی نمی‌کنند.
 
وی تاکید کرد: بدون شک با آموزش‌های لازم به کودکان دارای اختلال نوشتن و تقویت روحیه آن‌ها به دلیل عقب بودن از کودکان دیگر می‌توان تا حدودی این اختلالات را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha