مصرف داروهای معمولی خطر مرگ ناگهانی را افزایش می دهد

۱۳۸۹/۱۱/۱۲ - ۱۵:۳۴ - کد خبر: 24040
سلامت نیوز :محققان دریافته اند بسیاری از داروهای رایج مانند برخی آنتی بیوتیک ها،آنتی هیستامین ها و برخی داروهای ضد اختلالات روانی می تواند به بروز آریتمی یا نامنظمی ضرباهنگ قلب منجر شود.
 
به گزارش ایرنا ، محققان موسسه وکتور چانگ در سیدنی می گویند: گروهی از داروها که بیشترین ارتباط را با این عوارض جانبی دارند، داروهای ضد اختلالات روانی است که مبتلایان به شیزوفرنی و سایر اختلالات روانی مصرف می کنند.
نتایج این تحقیقات در نشریه زیست شناسی مولکولی و ساختاری نیچر منتشر شده است
بر اساس این مطالعات، بیمارانی که ازاین داروها استفاده می کنند سه برابر دیگران درمعرض مرگ ناگهانی ناشی از نامنظمی ضرباهنگ قلب قرار دارند.
درست مانند مجموعه ای از سیم های فلزی که الکتریسیته را به خیابانها منتقل می کند، بدن ما نیز یک مجموعه مجاری دارد که ذرات باردار موسوم به یون ها را به درون و بیرون سلول ها هدایت می کند تا قلب بتپد.
بسته به موقعیت این درگاهها، بسیاری از داروهای رایج، با اتصال به این مجاری مانع از عبور یونها می شوند.
این امر موجب بروز سندروم Long QT می شود که در آن طول مدت ضربان قلب طولانی تر از حد معمول است و خطر نامنظمی ضرباهنگ قلب را افزایش می دهد.
تخمین زده می شود 40 تا 50 درصد تمامی داروها یکی از این مجاری اصلی حامل برق در قلب را مسدود می کند.
در نتیجه نامنظمی ضرباهنگ قلب روی می دهد که علت اصلی مرگ های قلبی ناگهانی است.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.10271s, 20q