مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز به دلیل افزایش نسبی غلظت ذرات معلق، در آستانه شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود تا فردا شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس/ وزش باد شدید و تندباد در پایتخت

سلامت نیوز: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز به دلیل افزایش نسبی غلظت ذرات معلق، در آستانه شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود تا فردا شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز،  حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، در برخی ساعات امروز شنبه (۴فروردین) وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۶ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به‌تدریج در بعد ازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود، تصریح کرد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (۵ فروردین) برای برخی ساعات روز وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۱ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی- جنوب‌غربی و در شبانگاه وزش تندباد لحظه‌ای و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با کاهش میزان ناپایداری جوی طی روز دوشنبه (۶ فروردین) وزش باد موثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

به گفته شهبازی، دمای هوای تهران تا روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت.

وی در پایان گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با شاخص ۱۴۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha