میزان بروز مرگ و میر سرطان معده به دلایل نامشخص درطی 60 سال اخیركاهش یافته‏ و بروز این بیماری درطبقات اجتماعی، اقتصادی پایین شایع تراز سایر طبقات بوده است.

سلامت نیوز : میزان بروز مرگ و میر سرطان معده به دلایل نامشخص درطی 60 سال اخیركاهش یافته‏ و بروز این بیماری درطبقات اجتماعی، اقتصادی پایین شایع تراز سایر طبقات بوده است.
به گزارش وب دا از مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر عوامل موثر در سرطان معده مربوط به مواردی همچون مصرف طولانی نیترات ها درغذاهای دودی. خشك ونمك سود، مصرف غذای آلوده به باكتری است و همچنین در افراد  دارای گروه خونی A نسبت به گروه خونی O  ، میزان  بروز سرطان معده بیشتر است.
براساس این گزارش سرطان های سطحی دراكثر موارد علامتی ایجاد نمی كنند و با رشد تومور بیمار از ناراحتی درقسمت فوقانی شكم شكایت دارد كه از یك احساس پری مبهم بعد از غذا خوردن تا درد شدید متغیر است.
همچنین تهوع واستفراغ و اختلال در بلع به ویژه هنگامی كه تومور درناحیه انتهایی معده قراردارد از علائم اصلی هستند. درمراحل اولیه سرطان  معده ، علائم فیزیكی وجود ندارد و شایع ترین محل برای انتشار خونی تومور معده، كبد است و كم خونی فقر آهن درمردها وخون مخفی درمدفوع درهردوجنس باید شك به ضایعات دستگاه گوارش را برانگیزاند.
گفتنی است رادیو گرافی ساده ترین شیوه تشخیصی جهت ارزیابی یك بیمارمبتلا به شكایات از ناحیه سرمعده است و برای درمان این نوع سرطان از برداشتن كامل تومور به كمك جراحی ، برداشتن معده به طور ناكامل، شیمی درمانی كه باعث كاهش حجم تومور شده و كم كردن حجم تومور باقی‏مانده به عنوان بهترین روش تسكین این بیماری استفاده می شود.
 براساس این گزارش معده گشادترین بخش لوله گوارش است كه ظرفیت طبیعی آن حدود یك لیتر بوده و موقعیت و شكل ثابتی ندارد زیرا تا حد زیادی به حالت بدن، میزان محتویات معده، فشار احشای مجاور و تونوس معدی وابسته است.
نتایج دریافت شده از سوی این مركز نشانگر این است كه احتمالاً یك عامل محیطی كه از سنین پایین بروز می كند شخص را تحت تاثیر قرار داده وبه عنوان عامل اصلی ایجاد سرطان معده بیش از همه عوامل مستعد كننده مورد توجه قرارگرفته‏ است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha