یك متخصص پوست گفت: اگر قصد تهیه كرمها و محصولات دیگرآرایشی بهداشتی را دارید به علامت مجوز وزارت بهداشت روی آن‌ها توجه كنید

سلامت نیوز  : یك متخصص پوست گفت: اگر قصد تهیه كرمها و محصولات دیگرآرایشی بهداشتی را دارید به علامت مجوز وزارت بهداشت روی آن‌ها توجه كنید.

دكتر علیرضا فیروز در گفت وگو با ایسنا افزود: اگر محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی و خارجی، مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند، آنها از حداقل استانداردها برخوردار هستند اما محصولاتی كه مجوز این وزارتخانه را ندارند محل تولید، مواد سازنده و نحوه توزیع و نگهداری آنها مشخص نیست و تقریبا هیچ كدام از محصولات آرایشی و بهداشتی تبلیغ شده در ماهواره از فیلتر وزارت بهداشت رد نشده‌اند.

وی افزود: فروشندگان این محصولات در تبلیغات خود در شبكه‌های ماهواره‌ای فقط یك شماره تلفن اعلام می‌كنند و آدرس مشخصی در اختیار مشتریان خود قرار نمی‌دهند. برخی افراد پس از پرداخت هزینه‌های زیادی، این محصولات را خریداری می‌كنند اما پوست آن‌ها دچار حساسیت می‌شود ولی نمی‌توانند به مرجعی شكایت كنند چون كسی مسوولیت عوارض به وجود آمده را نمی پذیرد.

معاون پژوهشی مركز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام توصیه كرد: افراد برای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی در درجه اول با پزشك معتمد خود مشورت و در درجه دوم از موادی كه دارای مجوز وزارت بهداشت هستند استفاده كنند.

فیروز درباره میزان اثربخشی ژل‌های تزریقی و كرمهای ضد چین و چروك گفت: این محصولات اگر دارای مجوز وزارت بهداشت باشند بر مبنای اصول علمی ساخته شده‌اند و چگونگی استفاده و عوارض آنها مشخص است.

رییس«درما لب» در زمینه میزان تفاوت كیفیت محصولات آرایشی بهداشتی داخلی و خارجی گفت: متاسفانه یا خوشبختانه بازار كشور ازمحصولات آرایشی - بهداشتی خارجی و ایرانی اشباع شده است و این مواد از نظر اثرات ادعایی تولید كنندگان و هم از نظر قیمت، متنوع هستند. این تنوع از سویی به پزشكان برای تجویز دارو آزادی عمل داده و از سوی دیگر سبب سردرگمی بیماران شده است چرا كه پاسخی برای پرسشهای آنان در زمینه میزان اثربخشی محصولات داخلی و خارجی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha