عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید مدیریت غیراصولی پسماند، نوار ساحلی استان مازندران را با معضل جدی دفع پسماندها مواجه کرده و این مناطق را در معرض آسیب‌های زیست‌محیطی قرار داده است.

بحران زباله در شمال کشور جدی گرفته نمی شود

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید مدیریت غیراصولی پسماند، نوار ساحلی استان مازندران را با معضل جدی دفع پسماندها مواجه کرده و این مناطق را در معرض آسیب‌های زیست‌محیطی قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز، محمد نعیم امینی فرد ،عضو کمیسیون بهداشت‌و درمان مجلس در گفتوگو با پانا با اشاره به مشکلات پسماند در کشور به‌خصوص در شهرهای ساحلی گقت: از مهم‌ترین معضلات و مشکلات سواحل، نبود مدیریت مناسب پسماند است. شهرهای ساحلی کشور با مشکل جدی دفع پسماندها مواجه‌اند. مدیریت غیراصولی پسماند، نوار ساحلی استان مازندران را با معضل جدی دفع پسماندها مواجه کرده و این مناطق را در معرض آسیب‌های زیست‌محیطی قرار داده است.

وی ادامه داد: تاکنون اقدام جدی برای مدیریت بحران زباله در استان مازندران صورت نگرفته است، هر چند استانداری مدعی انجام اقداماتی در این خصوص است اما در واقعیت بهترین نقطه شهرستان بابل به محلی برای دفن زباله ها تبدیل شده و به تامین بهداشت مردم توجهی نمی‌شود.

وی گفت: معضل زباله در استان مازنداران تهدیدی جدی برای رودخانه‌ها، دریا، نهرها و سلامت شهروندان است، اگر چه قرار بود در دو نقطه استان مازندران یعنی ساری و بهشهر نیروگاه زباله سوز ایجاد شود اما متاسفانه نسبت به این موضوع توجهی نشده و همچنان در حد شعار باقی مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha