شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 240666

گاهی اوقات ورزشکاران با وجود این که حرکات ورزشی مخصوص قسمت‌های مختلف بدن را انجام می‌دهند شاهد تاثیر مثبت نیستند و یا حتی متوجه تاثیرات عکس می‌شوند. بانوان ورزشکار باید دقت کنند که برخی حرکات ورزشی نتیجه مطلوب در بر ندارد و باید در انتخاب حرکات توجه لازم را انجام دهند.

چهار حرکت ورزشی که بانوان نباید انجام دهند

سلامت نیوز: گاهی اوقات ورزشکاران با وجود این که حرکات ورزشی مخصوص قسمت‌های مختلف بدن را انجام می‌دهند شاهد تاثیر مثبت نیستند و یا حتی متوجه تاثیرات عکس می‌شوند. بانوان ورزشکار باید دقت کنند که برخی حرکات ورزشی نتیجه مطلوب در بر ندارد و باید در انتخاب حرکات توجه لازم را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا و به نقل از سایت MNT،  چند حرکت ورزشی وجود دارد که تاثیر مطلوبی بر روی بدن بانوان ندارند و بهتر است که در انتخاب آنها دقت شود. این حرکات عبارتند از:

1. خم شدن از پهلو با وزنه:

این حرکت برای آب شدن پهلوها انجام می‌شود اما در بدن بانوان معمولا این حرکت نتیجه‌ای عکس دارد. بهتر است که به جای این حرکت بانوان حرکت پلانک از بغل را انجام دهند. حرکت پلانک از بغل بر روی عضلات بالا تنه و پهلوها کار می‌کند.

2. اسکات با وزنه:

اسکات حرکتی مطلوب برای همه عضلات بدن است اما اگر بانوان به دنبال پرورش عضلات پای خود هستند بهتر است از این حرکت استفاده نکنند ، زیرا این حرکت به جای سوزاندن چربی‌ها پاها را درشت تر می‌کند. به جای این حرکت از حرکت لانژ استفاده کنید. حرکت لانژ را بدون وزنه انجام دهید. لانژ بر روی باسن و عضلات شکم نیز  کار می‌کند. به هنگام انجام این حرکت مراقب سلامت زانوها باشید.

3. لت از عقب گردن:

بهتر است نه مردان و نه زنان این حرکت را انجام ندهند.  این حرکت فشار ‌اضافی بر روی قسمت بالایی ستون فقرات وارد می‌کند که در نهایت منجر به گردن و کمردرد می‌شود. به جای این حرکت از دمبل  استفاده کنید.

4. کیک بک:

این حرکت معمولا تاثیر زیادی بر روی عضلات باسن ندارد به جای این حرکت اسکات انجام دهید. با سه ست اسکات با 10 تکرار شروع کنید. در انجام حرکت اسکات مراقب باشید که به زانوها فشاری وارد نشود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha