سلامت نیوز : رئیس مركز تحقیقات چشم رسول‌اكرم (ص) گفت: گاهی اوقات بعضی از تومورها در بدن نظیر سلول‌های سرطانی در بروز بیماری یووئیت مؤثر است.

مهدی مدرس‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: لایه میانی چشم بین صلبیه و شبكیه قرار دارد كه به آن "یووه‌آ " یا مشیمیه می‌گویند؛ زمانی كه یووه‌‌آ دچار التهاب شود به آن یووئیت می‌گویند.

وی گفت: بیماری‌های خود ایمنی یكی از مهمترین عامل بروز بیماری یووئیت است؛ سیستم ایمنی بدن انسان بسیار قوی است و مقابله با میكروب‌، ویروس و انگل‌ها مهمترین وظیفه آن است اما در بعضی از شرایط همین سیستم‌های ایمنی به بافت‌های بدن حمله می‌كنند كه به آن بیماری خودایمنی می‌گویند.

رئیس مركز تحقیقات رسول‌اكرم (ص) آرتریت، روماتوئید و اسكلروز را از مهمترین بیماری‌های خود ایمنی دانست و افزود: این بیماری‌ها موجب التهاب در اعضای بدن می‌شوند و به چشم نیز سرایت پیدا می كنند و در نهایت منجر به التهاب شبكیه و یووه‌آ شده و دید انسان را كم می‌كنند؛ علاوه بر بیماری‌های خودایمنی بیماری‌های عفونی نظیر سل، توكسوپلاز موز و ورود جسم خارجی به چشم می‌تواند بیماری یووه‌‌آ را به وجود آورد.

مدرس زاده در ادامه این مطلب ویروس هرپس یا همان تبخال را در بروز یووه‌آ مؤثر دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات بعضی از تومورها در بدن نظیر سلول‌های سرطانی در بروز بیماری یووئیت مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha