به گفته یك متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، بسیاری از دردهای گردن و کمر که در بین کارمندان شایع است به دلیل رعایت نکردن روش‌های صحیح فیزیک بدن در محیط کار است

سلامت نیوز : به گفته یك متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، بسیاری از دردهای گردن و کمر که در بین کارمندان شایع است به دلیل رعایت نکردن روش‌های صحیح فیزیک بدن در محیط کار است.

دکتر هادی شجاعی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که محیط کاری مطلوب مانع از بروز بیماری‌های ناشی از کار می‌شود، گفت: نکته مهم هنگام کار در محیط کار این است که کارمندان به خم شدن‌های مکرر در طول روز و هنگام کار توجه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هنگام خم شدن هرگز ستون فقرات را خم نکنید بلکه مفصل لگن که محور اصلی خم و راست شدن است را به جلو و عقب ببرید زیرا خم کردن ستون فقرات موجب وارد شدن فشار زیاد بر مهره‌ها و در نتیجه بیماری دیسک گردن و کمر خواهد شد.

دکتر شجاعی یادآور شد: بسیاری از دردهای گردنی و کمری که بین کارمندان شایع است به دلیل رعایت نکردن فیزیک صحیح بدن است.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم به اشتباه عادت دارند که هنگام کار کردن به جای خم کردن مفصل لگن، از طریق خم کردن ستون مهره‌ها کار خود را انجام دهند، درباره نحوه صحیح کار هنگام تایپ یا کار با کامپیوتر گفت: هنگام تایپ کردن یا کار با کامپیوتر باید مچ دست و ساعدها درست در یک امتداد قرار گیرند و زاویه بین ساعد و بازو در حد 90 تا 100 درجه حفظ شود. همچنین یک سطح شیب‌دار به ارتفاع مناسب بر روی میز کار قرار داد تا هنگام نوشتن لازم نباشد گردن خود را خم کرده بلکه در همان حالت طبیعی مناسب قرار گیرد.

دکتر شجاعی تاکید كرد: هنگام نوشتن و کار با کامپیوتر سر و گردن به سمت جلو و پائین خم نشود زیرا این کار موجب وارد آمدن فشار زیاد بر مهره‌های گردن شده و دردهای این ناحیه را به دنبال خواهد داشت.

این متخصص طب فیزیکی به کلیه کارمندان توصیه كرد: هنگام انجام کار، نوشتن، تایپ کردن و کار با کامپیوتر به دفعات متناوب و حداکثر هر 20 دقیقه یک استراحت جزئی به دست‌ها و گردن خود بدهید و برخی حرکات ورزشی را در همان محیط کار و صندلی که نشسته‌اید، انجام دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha