دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

افزایش ۲۵ درصدی آمار فرزندخواندگی

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از افزایش ۲۵ درصدی آمار فرزندخواندگی سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خبر داد.
احمد خاکی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل نزدیک به ۱۱۰۰ کمیته فرزندخواندگی در کل استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار سال ۹۶، ۳۶۰۰ نفر در سامانه فرزندخواندگی ثبت نام کردند. از این تعداد ۵۰۲ فرزند به خانواده ها واگذار شده است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته و نسبت به دو سال قبل افزایش ۷۰ درصدی را رقم زده است.
وی با بیان اینکه از این ۵۰۲ کودک، ۶۰ درصد پسر و بقیه دختر بوده اند، افزود: ۱۸۴ فرزندی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند دارای پرونده پزشکی بوده‌اند و نوعی مشکل پزشکی داشته‌اند که پذیرفته شدن آنها نشان دهنده رواج نگاه جدید و قابل تحسینی در خانواده‌هاست.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۳۷۸ فرزند نیز به خانواده زیستی خودشان تحویل داده شده‌اند، اظهار کرد: این آمار به آن معناست که این کودکان در شیرخوارگاه بوده‌اند و با شناسایی و توانمندی خانواده‌هایشان به خانواده خودشان بازگشته‌اند. این خانواده ها عمدتا مشکلاتی داشتند که با حل آنها توانسته‌اند کودکشان را از شیرخوارگاه ترخیص کنند.
خاکی با اشاره به افزایش قابل توجه فرزندخواندگی برای زنان و دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز تصریح کرد: ۸۸ کودک نیز که پیش از این در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شدند به فرزندخواندگی پذیرفته شدند. ۱۸ کودک دو قلو نیز از میان کودکان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که هر دوی آنها توانستند وارد یک خانواده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha