رئیس مركز قطب علمی گوش‌، حلق‌، بینی كشور از درمان ناشنوایی به كمك تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های مویی شنوایی خبر داد و گفت: این تحقیقات مراحل اولیه خود را طی می‌كند و هنوز در هیچ جای دنیا به نتیجه نرسیده است.

سلامت نیوز : رئیس مركز قطب علمی گوش‌، حلق‌، بینی كشور از درمان ناشنوایی به كمك تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های مویی شنوایی خبر داد و گفت: این تحقیقات مراحل اولیه خود را طی می‌كند و هنوز در هیچ جای دنیا به نتیجه نرسیده است.
محمد فرهادی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه این مركز در زمینه بیماری‌های گوش و كم شنوایی تحقیقات مفصل و دستاوردهای زیادی داشته است، اظهار داشت: به عنوان مثال آزمایشگاه ژنتیك شنوایی و بانك ژن شنوایی و بررسی ژنتیك شنوایی را در قالب پروژه‌های تحقیقاتی و ارائه خدمات درمانی دارد تا مشخص كند كه كری‌های مادرزادی ژنتیكی هستند یا نه.

وی افزود: خوشبختانه این مركز توانسته است دو ژن ناشناخته را كشف كنند كه در مقالات بین‌المللی به چاپ رسیده است.

فرهادی تصریح كرد: آزمایشگاه سلولی و مولكولی بیماری‌های گوشی نیز در این مركز در زمینه رسیدن ایمپلنت‌های گوش درونی همكاری‌هایی با دانشگاه‌های اتریش داشته است تا بتواند التهاب بیماری‌های گوش درونی را كم كند كه این موضوع روی مدل حیوانی انجام شده است.

وی اضافه كرد: به همین منظور پروتكل‌های لازم برای آزمایش روی انسان مشخص است اما اینكه دارورسانی به گوش درونی درباره انسان عملیاتی شود هنوز مراحل اولیه خود را طی می‌كند.

رئیس مركز قطب علمی گوش‌، حلق‌، بینی كشور گفت: تبدیل سلول‌های موی شنوایی در حد آزمایشگاه و روی مدل حیوانی وجود دارد كه نتایج خوبی هم داشته است و مقالات آن به چاپ رسیده است.

وی گفت: در زمینه تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های مویی شنوایی نیز فعالیت‌هایی داریم كه به دنبال آن بتوانیم كری یا ناشنوایی را برگردانیم اما هنوز این تحقیقات ادامه دارد و در هیچ جای جهان به جایی نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha