سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 240805

ما به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم چون واقعاً نمی‌دانیم چه می‌خواهیم؟ گاهی هم به جای خودمان، اطرافیان، چیزهایی را كه می‌خواهند به ما تحمیل می‌كنند و چون خواسته‌ها واقعاً مال ما نیستند و ما هم واقعاً آنها را نمی‌خواهیم، پس عملاً به آنها نمی‌رسیم.

در سال جدید به آرزوهایتان برسید

سلامت نیوز-*رکسانا خوشابی: ما به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم چون واقعاً نمی‌دانیم چه می‌خواهیم؟ گاهی هم به جای خودمان، اطرافیان، چیزهایی را كه می‌خواهند به ما تحمیل می‌كنند و چون خواسته‌ها واقعاً مال ما نیستند و ما هم واقعاً آنها را نمی‌خواهیم، پس عملاً به آنها نمی‌رسیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، امسال از خودتان بپرسید چرا در سال گذشته به برخی از آرزوهایتان نرسیده‌اید؟ موانع رسیدن به آرزوها و خواسته‌‌ها را بیابید و در سال جدید آنها را از سر راه بردارید.

مانع اول: پراكندگی

حتماً درباره‌ لیزر و كاربردهای آن زیاد شنیده‌اید، جالب اینجاست كه لیزر همان نور معمولی است فقط مجتمع شده و دلیل خواصش هم همین متمركز بودن آن است. ذهن ما هم وقتی پراكنده و آشفته است، كاری از دستش برنمی‌آید و نمی‌تواند ما را به سمت هدف پیش ببرد، اما وقتی تمركز آن در یك نقطه جمع می‌شود قدرت لیزری پیدا می‌كند و نفوذش چند برابر می‌شود. ما به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم، چون بر آنها متمركز نمی‌شویم، ذهنمان پراكنده است و در لحظه، ممكن است چیز دیگری را طلب كند.

مانع دوم: نمی‌دانم چه می‌خواهم!

ما به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم چون واقعاً نمی‌دانیم چه می‌خواهیم؟ گاهی هم به جای خودمان، اطرافیان، چیزهایی را كه می‌خواهند به ما تحمیل می‌كنند و چون خواسته‌ها واقعاً مال ما نیستند و ما هم واقعاً آنها را نمی‌خواهیم، پس عملاً به آنها نمی‌رسیم.

گاهی خواسته خیلی بزرگ، غیر قابل دسترس و غیر واقعی است، گاهی هم این ما هستیم كه لیاقت، یا بهتر بگویم آمادگی لازم را نداریم و انگار اصلاً به نفعمان نیست كه در آن زمان بخصوص به آن خواسته بخصوص برسیم، پس به آنها نمی‌رسیم، به همین سادگی!

مانع سوم: خواسته‌‌های ناهماهنگ

ما به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم، چون خواسته‌هایمان هماهنگ با ما نیستند، وقتی هم خواسته‌ای هماهنگ با ما نیست انرژی و توان ما را به هدر می‌دهد، حركت‌مان را كند می‌كند و شاید هم اصلاً ما را از حركت بازدارد. خواسته باید با علاقه، قابلیت، توانمندی و شرایط زمانی و مكانی ما هماهنگی داشته باشد، نباید كلیشه‌ای، تكراری و تابع مد باشد. وقتی خواسته با ما هماهنگ نیست، به خواسته‌ها نمی‌رسیم.

مانع چهارم: رها كردن خواسته‌‌ها

یا درخواستتان روشن و مشخص نبوده (یعنی مبهم و غیر واضح بوده) و یا به اندازه كافی صبر نكرده‌اید (یعنی زود احساس ناكامی كرده و عجولانه رو به بی‌قراری آورده‌اید)، شاید هم اصلاً دریافت آنچه درخواست كرده‌اید، صلاحتان نیست، یا به علت هماهنگ نبودن خواسته‌ خود با احساس درونی‌تان نمی‌توانید رسیدن به خواسته را حس كنید، شاید هم با برخورد با كوچك‌ترین مانع دلسرد شده و خواسته‌تان را رها كرده‌اید.

مانع پنجم: عدم تناسب خواسته ظاهری با احساس درونی

شاید هدف و خواسته‌های ظاهر‌ی با احساس درونی‌تان هم جهت و یگانه نبوده است. ممكن است هدف ظاهری ما در زندگی، مثلاً كسب پول زیاد باشد، اما هدف درونی‌مان عدم نگرانی بابت بی‌پولی باشد. در چنین حالتی حتی اگر پول كافی به دست آوریم، از فشار روانی و نگرانی‌مان درباره بی‌پولی كم نمی‌شود. تنها، وقتی درون‌مان راضی شود، احساس خوشحالی می‌كنیم. بگذارید سال جدید سال خوشبختی و رضایت درونی و اصیل شما باشد.

* کارشناس ارشد مشاوره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha