چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 240824

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از معدوم شدن هزار و 341 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و پلمب دو هزار و 112 رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در ایام نوروز خبر داد.

2112 رستوران و اغذیه‌فروشی در نوروز پلمب شد

سلامت نیوز:  مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از معدوم شدن هزار و 341 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و پلمب دو هزار و 112 رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در ایام نوروز خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رضا غلامی افزود: بیشتر اماکنی که پلمب شدند، رستوران و چلوکبابی و پس از آن نانوانی ها و قنادی ها بودند و علاوه بر پلمب دو هزار و 112 اغذیه فروشی غیر بهداشتی، 10 هزار و 221 رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی و متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: در این مدت 782 هزار و 163 مورد بازرسی انجام شد که 27 هزار مورد آن مربوط به رستوران های بین راهی و 18هزار و 33 بازرسی مشترک با سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه ها بوده است.


غلامی از توسعه تجهیزات بازرسی و بهبود عملکرد پورتال بازرسی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در نوروز امسال خبر داد و گفت: با اخطارهای رفع نقص و اصلاح آن در محیط، آمار پلمب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کاسته شد.


مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از کنترل 205 هزار و 649 شبکه آبرسانی خصوصی و عمومی از 15 اسفند 96 خبر داد و اضافه کرد: کنترل سنجی کلر آب نیز در سراسر کشور انجام شد.


وی با بیان اینکه ایام نوروز سال گذشته 4 هزار مرکز تهیه و توزیع غذا و رستوران پلمب شدند، افزود: کاهش این آمار در سال جاری به دو هزار و 112 مورد به دلیل رفع نقص های بهداشتی در محل و همچنین رعایت مسائل بهداشتی از سوی صاحبان اغذیه فروشی هاست.
به گفته غلامی حضور تیم های ویژه بازرسی در طول سال سبب بهبود رعایت اصول بهداشت از سوی صاحبان اماکن فروش و تهیه غذا کمک کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha