مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی ضمن تشریح مسائلی كه موجب افزایش پرداخت از جیب بیماران در سال‌های اخیر شده است

سلامت نیوز : مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی ضمن تشریح مسائلی كه موجب افزایش پرداخت از جیب بیماران در سال‌های اخیر شده است، اعلام كرد: در برنامه پنجم توسعه برای رفع این مشكل، حق تعیین تعرفه هر دو بخش دولتی و خصوصی، به شورای عالی بیمه واگذار شده است.

محمد باقر هداوند در گفت‌وگو باایسنا، درباره علت افزایش سهم پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیماران توضیح داد: در حال حاضر صندوق بیمه خدمات درمانی 90 درصد هزینه‌های بستری و 70 درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی در تعرفه‌های دولتی را می‌پردازد، این در حالیست كه مجلس شورای اسلامی چند سال قبل، حق تعیین تعرفه بخش خصوصی را به سازمان نظام پزشكی اعطا كرد.

وی اعتقاد دارد كه تعیین تعرفه درمان از سوی دو مرجع مختلف، موجب شد كه تعرفه‌ها بیش از حد پیش‌بینی شوند و فاصله زیادی بین تعرفه‌های دو بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی با بیان اینكه مردم باید اختلاف تعرفه‌های دولتی و خصوصی را از جیب خود بپردازند، گفت:‌ این موضوع موجب افزایش سهم بیمار از پرداخت هزینه‌های درمان در سال‌های اخیر شده است.

هداوند راهكار برنامه پنجم برای رفع این مشكل را تعیین تعرفه بخش خصوصی توسط دولت عنوان و اظهار كرد: با این رویه، اختلاف تعرفه در دو بخش دولتی و خصوصی كاهش یافته و معضل افزایش پرداخت از جیب بیماران برطرف می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه خدمات درمانی در ادامه، پرداخت فرانشیز از سوی بیمه شده را یكی از اصول ضروری در مقوله بیمه دانست و به ایسنا گفت: فرانشیز نه تنها در بیمه‌های درمانی، بلكه در بیمه‌های تجاری نیز امری پذیرفته شده‌ است.

وی اضافه كرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای كاهش فرانشیز در دستور كار صندوق قرار ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha