چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 240846

داشتن مو‌هایی زیبا و پرپشت یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در زندگی بانوان است، به همین دلیل در صورت وجود ریزش باید به دنبال علت آن و وجود بیماری احتمالی در بدنشان باشند.

ریزش موی سر؛ علامتی هشدار دهنده برای سلامت بدن

سلامت نیوز:داشتن مو‌هایی زیبا و پرپشت یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در زندگی بانوان است، به همین دلیل در صورت وجود ریزش باید به دنبال علت آن و وجود بیماری احتمالی در بدنشان باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ریزش موی سر در بانوان زنگ خطری جدی درباره وجود مشکل‌های سلامت در آنهاست.
 
ریزش موی سرطبیعی است و روزانه تا ۱۰۰ رشته تارمو باید از سر بریزد، اما ریزش بیش از این تعداد، کندی رویش دوباره مو یا ایجاد مناطق طاس در سر نشانه‌ای غیر طبیعی است و باید جدی گرفته شود.
 
وجود مو‌های زیبا و پرپشت برای اعتماد به نفس بانوان بسیار اهمیت دارد و بسیاری از آن‌ها در زمان ریزش موی سر با مشکل‌های روحی و افسردگی مواجه می‌شوند.


ریزش موی سر دلایل مختلفی دارد، برخی مواقع استفاده بیش از حد از رنگ مو‌های شیمیایی، استفاده از خشک کن برقی یا اتوی مو، دکلره و فِر کردن موی سر سبب این بروز این مشکل می‌شود.

اما در بسیاری از موارد عامل‌های درونی سبب ریزش موی سر می‌شود که نشانه‌ای از سوی بدن برای توجه به مشکل‌های سلامت پیش آمده است که امکان دارد فرد متوجه آن نباشد.

از جمله مهم‌ترین دلایل ریزش موی سر دربانوان برهم خوردن تعادل هورمون‌های بدن است که سبب ریزش موی سر می‌شود، کمبود مواد معدنی، آهن و ویتامین‌های ضروری نیز از جمله دیگر دلایل اصلی ریزش شدید موی سر است.


برخی دیگر از دلایل ریزش موی سر شامل ابتلا به آلرژی و بروز واکنش‌های آلرژیک، استرس بیش از اندازه، شوک‌های روحی و عاطفی، توقف استفاده از دارو‌های ضد بارداری، رژیم‌های لاغری سخت و یا رژیم غذایی ناسالم و کم نوشیدن آب است.

درمان فوری برای جلوگیری از ریزش موی سر وجود ندارد و درمان باید با صبر و حوصله در عرض چند ماه انجام شود تا مو‌ها دوباره طراوت خود را به دست آورند.


کارشناسان اعتقاد دارند بانوان به رژیم غذایی متنوع و سرشار از مواد مغذی بیشتر از آقایان نیاز دارند و بیشتر به دلیل فقر آهن، کمبود منیزیم، مس، روی، ویتامین‌های گروه B، D، Eو A دچار ریزش موی سر می‌شوند.


دگرگونی‌های هورمونی در بانوان به دلایلی همچون قاعدگی، بارداری، شیر دهی و یائسگی بیشتر از آقایان است و این دگرگونی‌ها اولین اثر‌های خود را بر فولیکول‌های مو می‌گذارد.

بیشتر بانوان که دچار بیماری هایی همچون کیست تخمدان، نازایی، نامنظم بودن قاعدگی و مواردی از این دست هستند در کنار عارضه‌های ناشی از بیماری از ریزش موی سر و کم پشتی مو‌ها نیز رنج می‌برند.

خوشبختانه روش‌های درمانی و کنترلی فراوانی برای تنظیم هورمون‌های بدن بانوان وجود دارد و با انجام درمان افزون بر سلامت می‌توانند از داشتن مو‌هایی پرپشت و زیبا لذت ببرند.

منبع:Dailymail


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha