جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: 24086

بسیاری از مسائل مربوط به ارتقاء سلامت و بهداشت مواد غذایی در گرو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تولیدكنندگان مواد غذایی و استفاده از رویكرد هدایتی و ارشادی است.

سلامت نیوز : بسیاری از مسائل مربوط به ارتقاء سلامت و بهداشت مواد غذایی در گرو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تولیدكنندگان مواد غذایی و استفاده از رویكرد هدایتی و ارشادی است.
دكتر شمس اردكانی،معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشكی تهران سلامت را اصلی ترین و كلیدی ترین عنصر توسعه ملت ها دانست و گفت: تعریفی كه از سوی  سازمان بهداشت جهانی و  طب كشور از سلامت شده عبارت است ازایجاد و برخورداری كامل از مسائل مربوط به حیطه سلامت كه می تواند سلامت جامعه را تامین كند كه بیانگر نقش عرصه سلامت در توسعه ملت ها است.
وی با اشاره به عوامل موثر در سلامت گفت: عوامل روحی، روانی و جسمی در سلامت تاثیر گذارند ولی آنچه كه در طب قدیم و افكار عمومی وجود دارد بحث تغذیه است.
دكتر شمس اردكانی تغذیه را از عوامل كلیدی و زیربنایی در تامین سلامت جامعه دانست و افزود: برخلاف تصور بسیاری از افراد، میزان عمده ای از تغذیه در بدن به عنوان دارو عمل می كند در حقیقت تغذیه سالم در ایجاد و حفظ سلامت موثر است درحالی كه تغذیه نامناسب باعث از دست دادن سلامت می شود.
وی با تاكید بر نقش دانشگاه در كنترل كیفیت مواد غذایی گفت: وظیفه ما در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشكی خاورمیانه، نظارت و بازرسی در تامین سلامت مواد غذایی است كه به این منظور از  قوانین و راهكارهای مجازات و تشویق استفاده می كنیم.
وی در بیان برنامه جدید این معاونت در كنترل كیفیت مواد غذایی گفت: ما در نظر داریم به جای توجه صرف به بازرسی و نظارت از  روش هدایتی و ارشادی بهره بگیریم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران با تاكید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تولید كنندگان مواد غذایی گفت: ما اطمینان داریم كسانی كه در حیطه مواد غذایی و آشامیدنی فعالیت دارند اگر بدانند چگونه می تواند بهتر عمل كنند در این راه با ما همراه خواهند شد./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha