متخصص عفونی کودکان اظهار داشت: بیماری نقص ایمنی کودکان اگر به‌موقع شناسایی و درمان شود، جان بیمار را از مرگ نجات خواهد داد.

ریشه‌کن کردن بیماری نقص ایمنی با مشاوره پیش از ازدواج

سلامت نیوز:متخصص عفونی کودکان اظهار داشت: بیماری نقص ایمنی کودکان اگر به‌موقع شناسایی و درمان شود، جان بیمار را از مرگ نجات خواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین معصومی متخصص عفونی کودکان در خصوص بیماری نقص ایمنی گفت: این بیماری چه در کودکان یا بزرگسالان به دو دسته تقسیم می‌شود که نقص ایمنی اکتسابی و نقص ایمنی ارثی شامل این دو دسته هستند.

وی افزود: نقص ایمنی ارثی (مادرزادی) شامل به بیماری‌هایی است که نوزاد هنگام تولد آن را به صورت ژنتیکی از پدرومادر خود به ارث می‌برد. تعدادی از این بیماری‌ها کشنده هستند و تعدادی دیگر اگر پس از شناسایی درمان شوند، بیمار نجات پیدا خواهد کرد.

معصومی اظهار داشت: نقص ایمنی اکتسابی نوعی ایمنی است که کودک یا فرد بزرگسال به دلیل ابتلای به برخی از بیماری‌ها به آن مبتلا می‌شود؛ به طور مثال اگر فردی به بیماری ایدز، سوء تغذیه شدید، دیابت پیشرفته یا نارسایی کلیه مبتلا شود، نقص ایمنی اکتسابی پیدا می‌کند.

وی افزود: راه‌ خاصی‌ برای‌ پیش‌گیری‌ بیماری نقص ایمنی وجود ندارد؛ اگر سابقه‌ خانوادگی‌ بیماری‌ نقص‌ ایمنی‌ وجود داشته‌ باشد، پیش‌ از تشکیل‌ خانواده‌ باید برای‌ مشاوره‌ ژنتیکی‌ به پزشک مراجعه شود تا بروز این بیماری به حداقل برسد.

متخصص عفونی کودکان در پایان گفت: بیماری نقص ایمنی ارثی یا اکتسابی در کودکان و بزرگسالان درمان‌های متفاوتی دارد و بر اساس نوع آن درمان‌های خاصی برای بیمار انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha