جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: 24090
سلامت نیوز : كمیسیون تحقیقات سرطان پارلمان تركیه در گزارشی اعلام كرد كه حدود 200 نفر هر سال در این كشور بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، این آمار نشان می‌دهد كه تركیه از جمله كشورهایی است كه نرخ بالای مرگ و میر ناشی از سرطان را در اروپا دارد.

در این گزارش، همچنین در رابطه با هزینه‌های درمانی سرطان آمده است كه این بیماری سالانه 3/2 میلیارد یورو را بر اقتصاد تركیه تحمیل می‌كند و از این حیث نیز تركیه جزو 6 كشور اول اروپایی در زمینه هزینه‌های درمانی سرطان است. هم چنین انتظار می‌رود كه تا سال 2030 میلادی، این رقم به 10 میلیارد یورو افزایش پیدا می‌كند.


به گزارش روزنامه ساندی زمان، نرخ ابتلا به این بیماری در كشور تركیه با سرعتی هشدار دهنده و نگران كننده رو به افزایش است به طوری كه هر سال حدود 150 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان تشخیص داده می‌شوند.

بنا براین گزارش، نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان در سال 2005 در تركیه 3/180 مورد در هر 100 هزار نفر بوده كه در سال 2006 میلادی به بیش از 200 نفر رسیده است.

در این گزارش تاكید شده است تا زمانی كه اقدامات پیشگیرانه طولانی مدت برای مقابله با سرطان صورت نگیرد این بیماری بعنوان تهدیدی بزرگ برای نظام مراقبت‌های بهداشتی این كشور باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha