چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 240901

وزیر بهداشت کل حقوق یک پزشک را حدود دو میلیون تومان اعلام کرد.

کل حقوق یک پزشک حدود دو میلیون تومان است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت کل حقوق یک پزشک را حدود دو میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، سید حسن هاشمی در دیدار نوروزی با مدیران، کارکنان و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی، اظهار داشت: اگر در بخش های مختلف، در راستای پیشرفت های دنیا و تعاملات بین المللی قرار بگیریم، موفق می شویم و هر کشوری که منزوی باشد و از این جریان عقب بیفتد، ناموفق خواهد بود.

هاشمی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق این شعار، این است که بتوانیم در عرصه های بین‌المللی، سهم داشته باشیم، صادرات را افزایش دهیم و در دنیا، یارگیری کنیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و تا حدی ایران، این است که بخش بسیار زیادی از وقت و انرژی مدیران این دانشگاه ها صرف حوزه بهداشت و درمان می شود در حالی که این حوزه ها، قابل برون سپاری است اما اگر بنا است که دولت تصدی گری کند، می توان شکل این تصدی گری را تغییر داد البته این به معنای بازگشت به بهداری سابق نیست و ادغام آموزش در بهداشت و درمان، مورد پذیرش همگان است.

 هاشمی افزود: مدیران دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران باید وقت خود را صرف حرکت در مرز دانش کنند و یکی از موانع رشد این دانشگاه ها، صرف وقت زیاد مسئولان این دانشگاه ها برای حوزه های بهداشت و درمان است.

هاشمی یادآور شد: امیدوارم در سال ۹۷ طرح تحول سلامت با تحقق اعتبارات ادامه پیدا کند اما در سه سال گذشته، اعتبارات طرح تحول سلامت به طور کامل محقق نشد و ادامه طرح تحول سلامت، منوط به این است که شرکای آن، به تهعدات خود عمل کنند تا معوقات همکاران و تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی را با تاخیر کمتری پرداخت کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: کل حقوق یک پزشک حدود دو میلیون تومان است؛ اما به قدری در تریبون های مختلف، خلاف گفته می شود که باور آن شاید سخت باشد اما تاخیر پرداختی های ۱۰ و ۱۲ ماهه، مشکلاتی را برای خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت تناسب توقعات با داشته ها و وضعیت موجود، گفت: یکی از مشکلاتی که برای کشور ایجاد شده و برخی از ما نیز آن را دامن می زنیم این است که توقعات را بر اساس داشته ها و منابع، تنظیم نمی کنیم و این، موجب آسیب به سلامت روحی و روانی در جامعه می شود.

هاشمی بر اهمیت حضور دانشجویان گروه های مختلف علوم پزشکی در طول تحصیل در محیط و در میان مردم تاکید کرد و گفت: هدف از بردن دانشجویان به محیط های ارائه خدمات مانند پایگاه های سلامت و مراکز جامع سلامت، ایجاد ظرفیت و محل مناسبی برای حضور دانشجویان در بین مردم است تا قبل از اخذ مدرک، با جامعه تماس داشته باشند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت وجود سازمان رفاه اجتماعی در کشور، تصریح کرد: مهمترین رنگ و جنس وعده ها و شعارهای انقلاب اسلامی، ایجاد رفاه اجتماعی بود اما مشکلات و عقب ماندگی های زیادی در این حوزه در کشور وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: بخشی از ماموریت های دولت در حوزه بهداشت و درمان مانند حوزه توانبخشی که از توان بخش دولتی، خارج است باید به بخش خصوصی واگذار شود اما متاسفانه در مورد افزایش مشارکت بخش خصوصی، زیاد حرف زده ایم اما کمتر عمل کرده ایم.

گفتنی است در این دیدارها، روسای دانشگاه های علوم بهزیستی و توانبخشی، علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران به بیان عملکرد این دانشگاه ها در سال ۹۶ و تبیین برنامه های آینده خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا کل حقوق یک پزشک ۲ میلیون هست جناب وزیر؟؟؟!! یا نمیدونی!!! که بنظرم نمیاد ندونی، یا خودتو به ندونستن زدی که هرکدوم از این دوحالت باشه نشون میده که شایستگی لازم برای این سمت رو نداری