سلامت نیوز :معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت شایعه ادغام دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی را رد كرد.

عباس حسنی در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه آیا شایعه ادغام دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی كه بین برخی كاركنان این دانشگاه‌ها شایع است و گفته می‌شود از برنامه‌های آتی وزارت بهداشت است صحت دارد، گفت: من نمی‌دانم چرا این سؤال را مطرح می‌كنید اما چنین چیزی را نه من شنیده‌ام و نه تأیید می‌كنم و نه قبول دارم، بنده چیزی در این رابطه نشنیده ام.

هشتم آبان امسال با دستور مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی، درمانی ایران منحل و مراكز آموزشی و پژوهشی آ‌ن در دانشگاه علوم پزشكی تهران و مراكز غیر آموزشی آن در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادغام شد.

این تصمیم غیر منتظره با مخالفت و انتقاد برخی استادان،كارمندان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی ایران و برخی نمایندگان مجلس مواجه شد كه البته با حضور وزیر بهداشت و ارائه توضیحات در كمیسیون بهداشت مجلس، نمایندگان این كمیسیون قانع شدند.

جلوگیری از موازی‌كاری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساكنان استان تهران، ارتقای جایگاه و رتبه آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی تهران در بین دانشگاه‌های دنیا از جمله علل این تصمیم عنوان شود. بعد از آن نیز اعلام شد كه دانشكده علوم پزشكی كرج در آینده نزدیك به دانشگاه علوم پزشكی ارتقا می‌یابد و با ایجاد این دانشگاه، پرسنل و دانشجویان ساكن استان البرز در رشته‌های علوم پزشكی كه در این دانشگاه دایر می‌شود، به این دانشگاه منتقل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha