بر اساس مطالعات صورت گرفته 46 درصد زنان و 44 درصد از مردان دارای اضافه وزن هستند و به همین دلیل باید شیوه زندگی در جامعه ما اصلاح شود.

سلامت نیوز :بر اساس مطالعات صورت گرفته 46 درصد زنان و 44 درصد از مردان دارای اضافه وزن هستند و به همین دلیل باید شیوه زندگی در جامعه ما اصلاح شود.

 رییس مركز تحقیقات قلب و عروق  دانشگاه شیراز با بیان این مطلب ،‌ گفت : قند ، چربی و فشارخون بالا و مصرف سیگار از فاكتورهای خطرزای بیماریهای قلبی و عروقی هستند كه به دلیل گسترش این عوامل ، آمار مبتلایان به مشكلات قلبی در كشور روبه افزایش است.

دكتر محمد جواد زیبایی نژاد افزود : از خصوصیات این فاكتورهای خطرزا این است كه سال ها بدون علامت می ماند و در بیشتر موارد فردی كه بطور مثال فشارخون بالا دارد از بیماری خود مطلع نمی شود.

وی اظهار داشت : این فاكتورها در افرادی كه چاق هستند و تحرك كمی دارند شایع تر است ،‌ بنابراین تغییر شیوه زندگی برای آنها ضروری است به طوریكه  قند ، چربی و فشارخون بالا در صورت مورد توجه قرار نگرفتن از طرف مبتلایان ، به سكته قلبی ختم می شود.

وی افزود : بسیاری از مبتلایان به این فاكتورهای خطرزا پس از آگاهی از ابتلا به این موارد در بیشتر اوقات به دلیل اینكه این بیماریها علامت دار نیستند نسبت به درمان آنها كمتر رغبت نشان می دهند.

دكتر زیبایی نژاد گفت : این مسایل موجب افزایش آمار بیماریهای قلبی و عروقی در كشور شده است.

 وی اظهار داشت : براساس این مطالعه 46 درصد از زنان و 44 درصد از مردان دارای اضافه وزن بوده اند كه این نتایج نشان دهنده این مسئله است كه باید شیوه زندگی در جامعه ما اصلاح شود.

وی تاكید كرد : داشتن تحرك بدنی ، استفاده از تغذیه سالم و دوری از مواد غذایی نامناسب مانند فست فودها و عدم استفاده از سیگار از جمله مواردی هستند كه در كاهش فاكتورهای خطرزا موثرند.

دكتر زیبایی نژاد با اشاره به فعالیت خانه قلب سالم شیراز در زمینه پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی ، اظهار داشت : در این مركز علاوه بر غربالگری و شناسایی افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی ،‌ برای نخستین بار در خاورمیانه امكاناتی ایجاده شده است كه گروههای دارای مشكل با آموزش هایی از طریق پمفلت و یا چهره به چهره مورد مشاوره قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha