:یک متخصص بیماری های پوستی گفت: عفونت های قارچی پوست یکی از آلودگی های شایع در جامعه به شمار می رود كه این بیماری قابل انتقال از طریق سطح گوشی تلفن همراه می باشد.

سلامت نیوز :یک متخصص بیماری های پوستی گفت: عفونت های قارچی پوست یکی از آلودگی های شایع در جامعه به شمار می رود كه این بیماری قابل انتقال از طریق سطح گوشی تلفن همراه می باشد.

نرگس پورحیدری در گفت و گو با  ایسنا ، اظهار کرد: به دلیل قابل انتقال بودن آلودگی‌های موجود در سطح گوشی تلفن همراه، نباید از این گوشی ها به صورت مشترک استفاده کرد و این وسیله باید جزء لوازم شخصی افراد به شمار رود.

وی با بیان اینکه آلودگی های موجود در سطح گوشی تلفن همراه باعث افزایش جوش های پوستی می شود، افزود: فلزاتی مانند Ni که در ساخت گوشی های همراه مورد استفاده قرار می گیرد می تواند برای افرادی که به این فلزات آلرژی دارند، خطرناک باشد و آلرژی این افراد را افزایش دهد.

این متخصص بیماری های پوستی با اشاره به این که میزان آلودگی های موجود در سطح گوشی تلفن همراه می تواند با مشاغل افراد نیز مرتبط باشد، تصریح کرد: در محیط هایی مانند بیمارستان ها، کارکنان این بخش ها به دلیل تماس مستقیم با بیماران نباید بدون دستکش از گوشی تلفن همراه استفاده نمایند.

وی افزود: تحقیقات جدید در دنیا نشان می دهد كه آلودگی های موجود در سطح گوشی های تلفن همراه در بین خانم ها به دلیل استفاده از لوازم آرایشی بیشتر از آقایان می باشد.

پورحیدری با یادآوری اینکه ویروس بیماری آنفلوانزا بیشترین آمار انتقال از طریق سطح گوشی همراه را به خود اختصاص داده است، گفت: آلودگی موجود در سطح موبایل گاهی می تواند موجب مرگ افراد نیز بشود.

وی با اشاره به اینکه سرطان پوست نیز می تواند به عنوان یکی از بیماری های ناشی از آلودگی های تلفن همراه در دنیا به شمار رود، خاطرنشان کرد: بهترین راه در کاهش انتقال آلودگی های گوشی های تلفن همراه، نگه داری آنها در قاب های تمیز و قرار ندادن در محل های آلوده می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha