«رجب آکداغ» معاون نخست وزیر ترکیه از ارجاع پیش نویس قانون عقیم سازی موقت متجاوزان به کودکان به کابینه این کشور خبر داد تا پیش از مناقشه در مجلس این کشور در شورای وزیران تصویب شود.

اجرای مجازات عقیم سازی برای متجاوزان به کودکان

سلامت نیوز:«رجب آکداغ» معاون نخست وزیر ترکیه از ارجاع پیش نویس قانون عقیم سازی موقت متجاوزان به کودکان به کابینه این کشور خبر داد تا پیش از مناقشه در مجلس این کشور در شورای وزیران تصویب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ،  معاون نخست وزیر ترکیه در این باره گفت: قانون جدید  شامل ۱۲ ماده علیه متجاوزان به کودکان خواهد بود. براساس این قانون، مجازات تجاوز به کودکان و قتل آنها، مشمول حبس ابد می شود اما ما در اینجا مجازات را سنگین تر کرده ایم و در این صورت مجازات متجاوز و قاتل کودکان پنجاه سال خواهد بود که در قانون کیفری ترکیه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبر العربی الجدید،آکداغ با بیان اینکه گاهی حکم حبس ابد مشمول تخفیفاتی می شود، یادآور شد که این مجازات همچنین شامل عقیم سازی موقت با مواد شیمیایی متجاوزگران می شود اما به جزئیات بیشتر درباره نحوه اجرای آن اشاره ای نکرد.

علی رغم کمپین های رسانه ای و سیاسی برای آگاهی بخشی در این خصوص امام همچنان تجاوزات جنسی به کودکان در ترکیه به صورت یک تابو باقی مانده است و خانواده ها از ترس رسوایی به دادگاه و یا پلیس متوسل نمی شوند.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه، شمار دادخواست های مربوط به تجاوز به کودکان در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب  ۲۰ هزار و ۴۷۴ دادخواست، ۱۸ هزار و ۶۲۵ هزار دادخواست، ۱۴ هزار و ۶۳۵ و ۱۴ هزار و ۳۹۴ دادخواست بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha