درحالی‌که وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده درآمد پزشکان در کشور دو میلیون تومان است، اما نماینده مردم سراوان در مجلس رقم اعلام شده از سوی وزیر را غیرواقعی دانست و گفت: پزشکان در بررسی‌های انجام شده بالا‌ترین درآمد را در جامعه دارند و به‌طور میانگین باید گفت دریافتی آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است.

غیرواقعی بودن اظهارات وزیر بهداشت درباره حقوق ۲ میلیونی پزشکان

سلامت نیوز:درحالی‌که وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده درآمد پزشکان در کشور دو میلیون تومان است، اما نماینده مردم سراوان در مجلس رقم اعلام شده از سوی وزیر را غیرواقعی دانست و گفت: پزشکان در بررسی‌های انجام شده بالا‌ترین درآمد را در جامعه دارند و به‌طور میانگین باید گفت دریافتی آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، اعلام کردن درآمد در هر صنفی همواره در کشور یک امر پر از چالش بوده و کار مرسومی نیست! میزان دریافتی پزشکان نیز همواره از مقولاتی است که با حاشیه‌هایی همراه بوده است. برخی از مسئولان این موضوع را تائید و برخی دیگر کتمان می‌کنند. اینکه حقیقت چیست و کدامیک صحت دارد؛ معمولا کار راحتی نیست و در عین حال اختلافات فاحش کارانه پزشکان و پرستاران همچنان محل گلایه و اعتراض است. سیدحسن هاشمی در دیدار نوروزی با مدیران، کارکنان و اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی اعلام کرده بود؛ درآمد پزشکان در کشور مبلغ دو میلیون تومان است، اما به قدری در تریبون‌های مختلف، خلاف گفته می‌شود که باور آن شاید سخت باشد.

وزیر بهداشت شفاف اعلام کند؛ کدام پزشک ۲ میلیون حقوق می‌گیرد

محمد باسط درازهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا رقم اعلام شده از سوی وزیر را غیرواقعی دانست و گفت: پزشکان در بررسی‌های انجام شده بالا‌ترین درآمد را در جامعه دارند و رقم اعلام شده از سوی وزیر بهداشت غیرواقعی و غیرمنطقی است.

وی در ادامه افزود: پزشکان به جز حقوق ثابت چه شاغلان در بخش خصوصی و چه دولتی کارانه نیز دریافت می‌کنند و رقم دریافتی آنان با کارانه بالا‌تر از رقم اعلامی است. وزیر بهداشت باید به طور شفاف اعلام کند که کدام یک از پزشکان این میزان دریافتی را دارند.

نماینده سراوان در پاسخ به این سوال که میزان دریافتی پزشکان و سطح درآمد ماهانه آن‌ها در ماه به طور میانگین چه میزان است، افزود: درآمد پزشکان متفاوت است و به طور میانگین باید گفت دریافتی آن‌ها حدود ۱۵ میلیون تومان است.

تلاش برای کاهش اختلاف فاحش حقوق در نظام سلامت

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون بهداشت و درمان در مورد اظهارات وزیر بهداشت، گفت: منظور وزیر بهداشت از این میزان دریافتی پزشکان، طرحی است که حقوق ثابت آنها به صورت پایه این مقدار در نظر گرفته شده است؛ البته کارانه جدا از این موضوع پرداخت می‌شود، حقوق دومیلیون تومانی مربوط به پزشکانی است که در حال گذراندن دوره طرح خود هستند.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در مورد درآمد پزشکان گفت: در گروه‌های مختلف مبلغ متغیر است و همین امر موجب برخی نارضایتی‌ها در جامعه پزشکی شده‌است و برای برطرف کردن این اختلاف‌ها در کتاب جدید تعرفه‌ها به در آمد پزشکان پرداخته خواهد شد تا عدالت بین تمام گروه‌های پزشکی اجرا شود.

در عین حال برخی دست اندرکاران حوزه سلامت کشور می‌گویند که با اجرای طرح تحول سلامت، فاصله پرداختی‌ها در نظام سلامت بیشتر شده و به رغم اینکه ادعا می‌شود؛ کارانه جامعه پرستاری ۲ و نیم برابر شده، اما دریافتی پرستاران از محل کارانه از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان رسیده و در مقابل، پزشکان کارانه میلیونی می‌گیرند.

ابهامی که در این بین وجود دارد، این است که معلوم نیست کدام دسته از پزشکان چنین کارانه‌های میلیونی  دریافت می‌کنند. در واقع، معلوم نیست فیش حقوقی کدام طیف از جامعه پزشکی خط قرمز است و نمی‌توان به آن دسترسی داشت و میزان دریافتی واقعی آن‌ها به چه میزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha