رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هنوز مابه التفاوت اضافه کار پرستاران پرداخت نشده و تلاش می کنیم این موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری کنیم.

سلامت نیوز :رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هنوز مابه التفاوت اضافه کار پرستاران پرداخت نشده و تلاش می کنیم این موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری کنیم.

به گزارش نظام پرستاری، حسینعلی شهریاری در بیست و هفتمین همایش «جمهوری اسلامی ایران، پرستاران و دستاوردهای تاریخی» در تهران، افزود: مصوب شده 10 درصد از وجوه برگشتی از محل یارانه ‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد. بنابراین دولت باید آن را در بودجه سال 90 لحاظ کند. با اختصاص این مبلغ وزارت بهداشت می تواند بخشی از دغدغه های پرستاری را نیز برطرف کند.

وی گفت: دولت و مجلس توجه خوبی به پرستاران و فرهنگیان دارند و مصوبات قابل قبولی را برای این دو گروه داشته‌اند و رئیس جمهور و وزیر قول داده‌اند که این مصوبات عملیاتی شود.

وی با اشاره به استخدام 23 هزار پرستار و برگزاری آزمون استخدامی در ششم اسفند،گفت: قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران با این استخدام تحقق خواهد یافت.

شهریاری خاطرنشان کرد: فعالیت های درمانی توسط تیم درمان انجام می شود و در یک عمل جراحی اگر پرستار اتاق عمل، پرسنل بیهوشی و پزشک همکاری نداشته باشند بدون شک عمل موفقی انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در تیم درمان سهم پزشکان در طرح کارانه تفاوت آشکار و عجیبی با بقیه پرسنل درمان دارد، افزود: به همین دلیل مجلس قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تصویب کرد تا ارزش گذاری خدمات پرستاران بر اساس خدمات انجام شده آنان صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: هنوز مابه التفاوت اضافه کار پرستاران پرداخت نشده و تلاش می کنیم این موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال 90 مصوبات خوبی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مصوب شده که 10درصد وجوه برگشتی یارانه ‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد.

شهریاری با اعلام اینکه اختصاص این مبلغ بستگی به عملکرد دولت دارد، افزود: اگر میزان برگشتی یارانه‌ ها 40 هزار میلیارد تومان باشد باید 4 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت علاوه بر بودجه سالانه این وزارتخانه اختصاص یابد.

وی قانون تک شغلی بودن پزشکان در بخش خصوصی و دولتی را نوعی خودزنی دانست و گفت: پزشکان در برنامه پنجم باید موظف شوند که یا در بخش دولتی یا در بخش خصوصی کار کنند و نوعی پاسکاری بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی از بین‌ می‌رود. لذا قوانین کمیسیون بهداشت مجلس همه‌اش به نفع پزشکان نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توجه به مسئله سلامت مردم و تحقق عدالت در سلامت را از اولویت های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان و اظهار امیدواری کرد، هر چه سریعتر مصوبات قانونی پرستاران از سوی دولت اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha