علی خدایی می‌گوید: عدد درخواستی نمایندگان کارگری برای میزان دستمزد سایر سطوح کارگری، 12 درصد به اضافه مزد روزانه 2 هزار و 418 تومان است.

هنوز بخشنامه حداقل دستمزد صادر نشده‌است

سلامت نیوز: علی خدایی می‌گوید: عدد درخواستی نمایندگان کارگری برای میزان دستمزد سایر سطوح کارگری، 12 درصد به اضافه مزد روزانه 2 هزار و 418 تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، 28 اسفند گذشته بود که سرانجام اعضای شورای عالی کار پس از جلسات و چانه‌زنی‌های متعدد بر افزایش 19.8 درصدی دستمزد «حداقل بگیران» به توافق رسیدند اما تعیین دستمزد «سایر سطوح مزدی» در بلاتکلیفی باقی ماند. حال با پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروزی، دوباره دغدغه تعیین تکلیف نهایی دستمزد کارگران و تلاش برای بسته شدن این پرونده که بیش از اندازه زمان‌بر شده، در صدر اخبار قرار گرفته است. از آنجا که باید دستمزد سال 97 کارگران تا پایان فروردین ماه تعیین شود، برآوردها حاکی از این است که جلسه مذاکرات تعیین دستمزد در هفته پیش رو برگزار شود. در این زمینه علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) با اشاره به قرارگیری حدود 70 درصد از کارگران در گروه «سایر سطوح مزدی»، به ایلنا می‌گوید: هنوز درباره دستمزد سایر سطوح مزدی تصمیم‌گیری نهایی نشده است و منتظر اعلام وزارت کار هستیم تا در جلسات تعیین دستمزد حضور یابیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، اظهار امیدواری می‌کند که در همین هفته، جلسه تصمیم‌گیری نهایی شورای عالی کار برگزار شود و نمایندگان دولت تصمیم خود را بگیرند.

خدایی با بیان اینکه براساس آنچه که در مذاکرات گذشت و نظرات اعلامی، نباید مذاکرات مزدی طولانی در پیش داشته باشند، تصریح می‌کند: شاید بیشتر به یک جلسه تصمیم‌گیری نیاز باشد تا دولت سرانجام تصمیم خودش را در زمینه تعیین دستمزد سایر سطوح مزدی بگیرد و مشخص کند که خواهان موافقت با خواسته نمایندگان کارگری است یا خیر؟

12 درصد به اضافه روزانه 2 هزار و 418 تومان مزد برای کارگران سایر سطوح مزدی

این عضو کارگری شورای عالی کار، عدد درخواستی نمایندگان کارگری را برای میزان دستمزد سایر سطوح کارگری، 12 درصد به اضافه مزد روزانه 2 هزار و 418 تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: این میزان آخرین رقم مطرح شده از طرف نمایندگان کارگری برای میزان افزایش دستمزد کارگران سایر سطوح است و منتظر برگزاری جلسه هستیم تا بدانیم موضع دولت درباره این عدد چیست.

خدایی در عین حال تاکید می‌کند: در روند مذاکرات به این عدد رسیده‌ایم درحالیکه خواسته اصلی ما بیشتر از این بوده است.

نظر ربیعی نزدیک به آخرین نظر نمایندگان کارگری است

او در پاسخ به این سوال که در جلسات انتهای سال گذشته، نمایندگان دو طرف دیگر چه موضع و نظری در زمینه رقم درخواستی برای سایر سطوح کارگری داشتند، اظهار می‌کند: شخص ربیعی نظرش نزدیک به آخرین نظر ما بوده است اما تا زمانی که این جلسه برگزار نشود و نظر رسمی اعلام نگردد، نمی‌توانیم بگوییم که موضع دولت و کارفرمایان چیست.

خدایی با یادآوری اینکه آخرین جلسه پایان سال گذشته به‌صورت جداگانه بین گروه‌های کارگری و کارفرمایی با وزیر کار برگزار شد، تصریح می‌کند: از آنجا که کارگران و کارفرمایان به‌صورت جداگانه با وزیر کار صحبت کرده‌اند،‌ اطلاع دقیقی از آخرین خواسته نمایندگان کارفرمایان نداریم.

هنوز بخشنامه حداقل دستمزد صادر نشده است

این عضو کارگری شورای عالی کار در پاسخ به این سوال که تکلیف بن کارگری و حق مسکن کارگران چه شد نیز می‌گوید: هنوز درباره این موضوعات هیچ صحبتی نشده است و به این مباحث نرسیده‌ایم و مشخص هم نیست در جلسه پیش رو هم مطرح شود.

با همه این تفاسیر، خدایی با تاکید بر اینکه تاکنون نیز برای تعیین تکلیف دستمزد تاخیری زیادی داشته‌ایم، اذعان می‌کند: باید زودتر تکلیف دستمزد 97 کارگران مشخص شود و چون هنوز بخشنامه‌ای هم درباره حداقل دستمزد صادر نشده است باید وزارت کار سریع‌تر این کار را انجام بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha