دانشمندان دانشگاه \\\"جان هاپکینز\\\" (Johns Hopkins University) و \\\"دانشگاه پزشکی روچستر\\\"(University of Rochester Medical Center) و دانشگاه \\\"آستن\\\"(England\\\s Aston University) یک برنامه برای اندازه‌گیری علائم بیماری پارکینسون طراحی کرده‌اند.

طراحی اپلیکیشن ارزیابی علائم پارکینسون

سلامت نیوز::دانشمندان دانشگاه "جان هاپکینز" (Johns Hopkins University) و "دانشگاه پزشکی روچستر"(University of Rochester Medical Center) و دانشگاه "آستن"(Englans Aston University) یک برنامه برای اندازه‌گیری علائم بیماری پارکینسون طراحی کرده‌اند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان به منظور درمان بیماری پارکینسون، باید شدت علائم بیماران را بدانند. متاسفانه اندازه‌گیری شدت دقیق علائم تاکنون ممکن نبود.

به گزارش گیزمگ،با این حال یک برنامه جدید مبتنی بر یادگیری ماشین طراحی شده است تا این علائم را دقیق اندازه گیری کند. به طور معمول، علائم پارکینسون مانند لرزش و سختی در راه رفتن ارزیابی می‌شوند.

با توجه به این نکته، دانشمندان دانشگاه "جان هاپکینز"(Johns Hopkins University) و "دانشگاه  پزشکی روچستر"(University of Rochester Medical Center) و دانشگاه "آستن"(Englands Aston University) یک برنامه طراحی کرده‌اند که این کار را انجام می‌دهد.

این برنامه "هاپکینز پی دی"(HopkinsPD) نام دارد و از میکروفن گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش لمسی و شتاب سنج برای ارزیابی علائم بیماران استفاده می‌کند و همانطور که بیماران با گوشی کار می‌کنند، این برنامه راه رفتن و تعادل بیماران را اندازه گیری می‌کند.

بیماران می‌توانند از این برنامه برای آزمایش خودشان در هر زمان و هر کجا که بخواهند استفاده کنند تا متوجه شدت بیماری پارکینسون خود شوند و سپس این علائم را با پزشکان خود به اشتراک بگذارند.

"ای ری دورسی"(E.Ray Dorsey) سرپرست این پروژه همراه با "سوچی ساریا" (Suchi Saria) استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند: اگر به این موضوع فکر کنید ممکن است مضحک به نظر برسد اما در این‌گونه مطالعات، داده‌های بسیار محدودی درباره نحوه عملکرد بیماران در دسترس داریم.

هم‌اکنون برنامه هاپکینز پی دی بر روی سیستم عامل اندروید کار می‌کند و از وبسایت Parkinsons Voice Initiative در دسترس است، نسخه آی ا اس این برنامه موسوم به mPower از اپ استور قابل دانلود است.

این تحقیق در مجله JAMA Neurologhyمنتشر شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha